فراخوان طرح و ایده روابط عمومی

- مقدمه
روابط عمومی هر سازمان دارای جایگاه مهمی در روانسازی عملکرد و ارتقای جایگاه عمومی آن است، بدین سبب موفقیت روابط عمومی در انجام وظایف سهم قابل ملاحظهای در موفقیت سازمان دارد.
از سویی روابط عمومی با موقعیتهای نوبهنویی مواجه است که هریک نیازمند تصمیمگیری جداگانه و اجرای برنامههای متفاوت است. به این سبب شناسایی و توجه به ایدههای مختلف به منظور بهرهبرداری در موقعیتهای مقتضی نقش مهمی در سربلندی روابط عمومی و به تبع آن سربلندی روابط عمومی دارد.
در این راستا ادارهکل روابط عمومی و امور بینالملل حوزههای علمیه خواهران فراخوان «طرحها و ایدههای روابط عمومی» را منتشر میکند تا ضمن بهرهمندی از نظرات ارزشمند عمومی، وظیفه خود را به نحو شایستهتری ادا نماید.
- چارچوب و خروجی مورد انتظار طرحها
«فراخوان طرحها و ایدههای روابط عمومی» در راستای رسالتهای ذاتی روابط عمومی اجرا میشود و در آن طرحها و ایدههایی اجرا میشوند و مورد حمایت قرار میگیرند که به این رسالتها و نیز اهداف سازمانی توجه دارند. از جمله رسالتهای ذاتی روابط عمومی و امور بینالملل، معرفی سازمان، ظرفیتها، خروجی و بهبود بازنمایی آن، الگوسازی، ارتقای فرهنگی و اخلاقی سازمان و کارکنان آن، ایجاد و تسهیل ارتباط میان مدیران و مخاطبان و میان سازمان و شخصیتها و سازمانهای ملی و بینالمللی است.
به صورت عینیتر با توجه به نقش و وظایف ادارهکل روابط عمومی و امور بینالملل حوزههای علمیه خواهران، علاقهمندان میتوانند طرحها و ایدههای خود را در حوزه تولیدات خبری و رسانهای، امور تبلیغاتی و فرهنگی کارکنان، ارتباطات و فعالیتهای بینالملل ارائه فرمایند.
یادآور میشود فعالیتهای قابل اجرای روابط عمومی مدیریتهای استانی قبلا طی نامه 6198/الف95 احصا و بیان شده است و ارائهکنندگان طرحهای استانی جهت آشنایی بیشتر با این فعالیتها و وظایف میتوانند به این نامه مراجعه فرمایند.
- مخاطبان
مخاطبان این فراخوان تمام همکاران، مدیران، طلاب، فضلا و اشخاصی هستند که به نوعی با فعالیتهای روابط عمومی در ارتباط هستند، دارای تجربیاتی در این زمینهاند یا به ارائه ایده در این حوزه جهت شکوفایی سازمانی علاقه دارند.
به ویژه مدیریتهای استانی و همکاران روابط عمومی در استانها با ارائه طرحها و ایدههای قابل اجرای خود میتوانند از حمایتهای ادارهکل روابط عمومی و امور بینالملل مرکز جهت اجرای آن بهرهمند شوند.
- اولویتها
با توجه به محدودیتهای منابع، اولویتهایی جهت حمایت و اجرای طرحهای قابل ارائه در این فراخوان در نظر گرفته شده است، بر این اساس طرحهایی که دارای یک یا چند مورد از ویژگیهای زیر باشند در اولویت حمایت قرار خواهند گرفت؛
o قسمتی از هزینههای طرح از سوی دستگاههای بیرونی قابل تامین باشد
o دارای تاثیر گستردهتری در محیط پیرامون و مخاطبان باشد
o دارای اثر بیشتری در بهبود چهره سازمان و حوزویان باشد
o دارای نقش الگویی برای استانهای مختلف باشد
o دارای جنبههای خلاقانه و نوآورانه باشد
o با محدودیتهای کرونایی سازگار باشد
- گستره اجرا
طرحهای ارسالی در دو سطح استانی و ملی مورد بررسی قرار میگیرند. در مورد طرحهای دارای گستره استانی که از سوی مدیریتهای استانی در این فراخوان شرکت داده میشوند، ارائهکننده طرح مجری آن خواهد بود.
ایدهها و طرحهایی که دارای گستره ملی هستند نیز، از سوی ادارهکل روابط عمومی و امور بینالملل اجرا میشوند، اما در صورت تمایل و توانایی ارائهکننده طرح و ایده و تشخیص این ادارهکل، اجرای طرحهای ملی نیز با مشارکت ارائهکننده طرح یا روابط عمومی استانها خواهد بود.
لازم به ذکر است مهلت ارائه طرحهایی که به منظور اجرا در استان ارائه میشوند، پایان آبانماه است.
- اجزای طرح
طرح ارسالی میتواند (اما نه الزاما) شامل این اجزا باشد: اهداف، روش اجرا، مخاطبان، گستره، خروجی مورد انتظار، هزینهها و ملزومات
- امتیازات
پس از ارسال طرحها، شورایی متشکل از اشخاص ذیربط تشکیل میشود و پس از بررسی طرح، بر اساس اولویتها میزان حمایت از هر طرح را مشخص میکند.
علاوه بر این، ارائه ایدههای جدید، خلاقانه و اثرگذار، از سوی روابط عمومی مدیریتهای استانی در ارزیابی عملکرد ارائهکننده آن مورد توجه قرار خواهد گرفت.
سایر ارائهکنندگان طرحهای برتر نیز مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
- نحوه ارسال طرحها
صاحبان ایدهها و طرحها میتوانند با توجه به موارد پیشگفته طرحها و ایدههای خود را از طریق پست الکترونیک pr@whc.ir، یا پیام اتوماسیونی به آقای هادی ذاکری و یا شناسه @H_zakeri از طریق پیامرسان ایتا، طرحهای خود را ارسال فرمایند.