مدیر کل اداره امور دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران:

شناسایی، شبکه سازی، ظرفیت سنجی و ارتقا مهارتی گام های مهم در کانون دانش آموختگان هستند

شناسه خبر : 105304

1399/12/27

تعداد بازدید : 33

شناسایی، شبکه سازی، ظرفیت سنجی و ارتقا مهارتی گام های مهم در کانون دانش آموختگان هستند
مدیر کل اداره امور دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران؛ شناسایی، شبکه سازی، ظرفیت سنجی و ارتقا مهارتی را گام های مهم در کانون دانش آموختگان بر شمرد و گفت: با انجام این مراحل، فعالیت های طلاب به صورت هدفمند انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، جلسه کانون دانش آموختگان مدارس سیستان و بلوچستان با حضور آقای مرتضی برگستان، مدیر کل اداره امور دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، مدیران مدارس، معاونان فرهنگی و دبیران کانون دانش آموختگان در مدیریت حوزه علمیه خواهران سیستان و بلوچستان برگزار شد.

در این جلسه  آقای برگستان ضمن اشاره به فرآیند و برآیند آموزش به عنوان وظایف و فعالیت حوزه های علمیه، بیان کرد: فرآیند آموزش یعنی طلبه ترم های آموزشی و کتاب های مورد نظر را بگذراند. در این زمینه، وظیفه مدارس علمیه این است که طلبه دغدغه مند و مبلغ دینی تربیت کند.

مدیر کل اداره امور دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران، در زمینه برآیند آموزش گفت: برآیند آموزش یعنی طلاب پس از اتمام درس، عضوی از کانون دانش آموختگان مدرسه شده و در زمینه تبلیغ و ترویج علوم دینی به طور منسجم و ساماندهی شده فعالیت می کند.

وی در ادامه بیان کرد: این فرآیند و برآیند آموزش در بعد فرهنگی با معاونت فرهنگی تبلیغی است تا بتواند طلبه کنشگر که مهارت لازم برای نقش آفرینی در جامعه را دارد، تربیت کند.

آقای برگستان افزود: سازمان های مردم نهاد یکی از پیشنهادها برای راه اندازی کانون دانش آموختگان در مدارس علمیه است.

کارشناس دینی، با اشاره به وظایف کانون های دانش آموختگان، شناسایی، شبکه سازی، ظرفیت سنجی و ارتقا مهارتی را سه گام مهم در کانون دانش آموختگان بر شمرد که باید انجام شود تا فعالیت های طلاب به صورت ساماندهی و هدفمند صورت گیرد.

قابل ذکر است، نشست تخصصی با دبیران کانون دانش آموختگان مدارس، جلسه با آقای میهنی؛ مدیر کل امور اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان نیز از دیگر برنامه های سفر یک روزه وی به استان سیستان و بلوچستان بود.