در مدرسه علمیه هاجر خمین مطرح شد:

اولین قدم در تبلیغ ایجاد احساس نیاز در مخاطب است

شناسه خبر : 122146

1401/02/10

تعداد بازدید : 138

اولین قدم در تبلیغ ایجاد احساس نیاز در مخاطب است
استاد حوزه با بیان اینکه هرچه لازمه انسان سازی است، در قرآن بیان شده است، تصریح کرد: اولین قدم در تبلیغ، ایجاد احساس نیاز در مخاطب است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین عباس کاظمی، در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران هاجر خمین، در سخنانی اولین قدم در تبلیغ را ایجاد احساس نیاز در مخاطب دانست و افزود: نیازهای انسان دوگونه اند؛ مادی و معنوی و درد انسان هم دو نوع است؛ فردی و اجتماعی، تا فرد متوجه درد خود نشود به دنبال درمان نمی رود. 

وی با اشاره به آیه۵۷ سوره یونس "یَا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَتْکُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَشِفَاءٌ لِمَا فِی الصُّدُورِ وَهُدًی وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ"، به اهمیت موعظه اشاره کرد و افزود: قرآن دو کار انجام می دهد یکی برای همه "وَشِفَاءٌ لِمَا فِی الصُّدُورِ" و دیگری برای مؤمنین "وَهُدًی وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ."

استاد حوزه تصریح کرد: خداوند درباره قرآن می فرماید: «تِبْیاناً لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ» و این بدان معناست که هرچه لازمه انسان سازی است، در قرآن بیان شده است.