انسان باید از راه زندگی توحیدی به دنیا و مادیات برسد

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی، عضو هیأت امناء مدرسه علمیه زینب کبری سلام‌الله‌علیها در شاگرد، گفت: اصل آن است که انسان از راه شریعت و زندگی توحیدی به دنیا و مادیات برسد نه از راه طاغوت؛ چرا که اگر انسان در مسیر زندگی توحیدی قدم بگذارد هم دنیا را به دست می‌آورد هم آخرت را، اما در مقابل، اگر انسان زندگی خود را در مسیر زندگی طاغوتی قرار دهد آخرت او نابود و به دنیا نیز دست پیدا نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه علمیه خواهران / هرمزگان، حجت‌السلام والمسلمین محسن مؤمنی از اعضاء هیأت امناء مدرسه علمیه زینب کبری سلام‌الله‌علیها در شاگرد گفت: یک طلبه رسالت هزار و چهارصد سال پیش را بر عهده دارد و برای اینکه بتواند این مسئولیت را به درستی انجام دهد باید افق دید وسیعی داشته و از نیت پاک برخوردار باشد.

وی ضمن اشاره به دسته‌بندی موجودات بیان داشت: خداوند به طور کلی سه دسته از موجودات را آفریده؛ دسته اول فرشتگان هستند که از مجردات به حساب می‌آیند و عقل محض هستند و بدون شهوت، دسته دوم حیوانات هستند که دارای شهوت و بدون عقل هستند (شهوت در خوابیدن، شهوت در خوردن و ... ) و دسته سوم انسان‌ها که هم برخوردار از عقل و هم شهوت هستند.

حجت‌السلام والسلمین مؤمنی ادامه داد: خداوند در قرآن می‌فرماید اگه عقل به شهوت غلبه کند انسان از مقام فرشتگان نیز بالاتر می‌رود و بالعکس اگر شهوت بر عقل غلبه کند انسان از حیوانات نیز پست‌تر خواهد شد، هدف از آفرینش انسان، رسیدن به کمال است و این رسیدن به کمال در گرو این است که عقل انسان بتواند شهوات را مدیریت و بر آنان غلبه کند.

وی افزود: زندگی توحیدی یعنی ملاک و معیار انسان، بندگی خداوند باشد که مصادیق آن عبارت است از ایمان به خداوند، انجام عمل صالح، به دست آوردن مال و ثروت از راه شریعت که همراه با صبر و استقامت بر مشکلات است و همیشه شاکر نعمت‌ها باشد که همه این‌ها در مقابل زندگی طاغوتی است. 

استاد حوزه در پایان یادآور شد: اصل آن است که انسان از راه شریعت و از راه زندگی توحیدی به دنیا و مادیات برسد نه از راه طاغوت؛ چرا که اگر انسان در مسیر زندگی توحیدی قدم بگذارد هم دنیا را به دست می‌آورد هم آخرت را، اما در مقابل، اگر انسان زندگی خود را در مسیر زندگی طاغوتی قرار دهد آخرت او نابود و به دنیا نیز دست پیدا نمی‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha