
مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان در اجلاس مدیران و معاونان فرهنگی حوزه علمیه خواهران هرمزگان در تاریخ نهم اسفندماه در بندرعباس برگزار شد، گفت: هدف دین، ارتقای انسان در مسیر خلیفةاللهی است و این مهم، جز با تبلیغ مؤثر محقق نمیشود، تبلیغ نباید در مرتبه دوم قرار گیرد، بلکه باید به اولویت اصلی حوزههای علمیه تبدیل شود.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران/هرمزگان، خانم عباسی مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان در اجلاس مدیران و معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران هرمزگان ضمن خوش آمدگویی بیان داشت: اجلاس مدیران و معاونان فرهنگی با هدف مرور برنامههای سالانه و بهبود راهبردهای فرهنگی برگزار شده و این نشستها فرصتی برای ارتقای برنامهها و ایجاد هماهنگی در راستای اهداف کلان حوزه است.
وی در سخنان خود، با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان در سیر تربیتی طلاب، بر نقش ویژه این ایام در تقویت روحیه بندگی و معنویت تأکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم این ماه، فرصتی برای افزایش توسل، خودسازی و تبلیغ ارزشهای دینی باشد. سیره بزرگان، از جمله امام خمینی (رحمه الله علیه)، نشان میدهد که ایشان در این ماه به عبادت و تهجد خاصی میپرداختند و سبک زندگیشان الگویی برای همگان بود.
خانم عباسی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، تصریح کرد: تبلیغ نباید در مرتبه دوم قرار گیرد، بلکه باید به اولویت اصلی حوزههای علمیه تبدیل شود. هدف دین، ارتقای انسان در مسیر خلیفةاللهی است و این مهم، جز با تبلیغ مؤثر محقق نمیشود. ما در حوزههای علمیه باید پرچمداران این حرکت باشیم و رسالت خود را در تبیین و ترویج معارف اسلامی ایفا کنیم.
وی افزود: طلاب و مدیران حوزهها باید در مسیر اشاعه معروف و ازاله منکر حرکت کنند، امروز بیش از هر زمان دیگری، جامعه نیازمند تبلیغ مؤثر و هدفمند است که بتواند تأثیرگذاری مطلوب در سطح اجتماع داشته باشد.
استاد حوزه با اشاره به برنامههای اجلاس خاطرنشان کرد: بهینهسازی فرآیندهای مشاوره در مدارس علمیه، برنامهریزی برای تبلیغ مؤثر در ماه مبارک رمضان، ساماندهی و توانمندسازی مبلغان دینی از مواردی بود که در اجلاس مورد بررسی و گفت و گو قرار گرفت.
استاد دانشگاه تصریح کرد: در این نشست همچنین بر لزوم استفاده از ابزارهای نوین رسانهای جهت ترویج معارف اسلامی تأکید شد.
در همین راستا خانم محسنزاده به آموزش نحوه تدوین ویژهنامههای تبلیغی پرداخت و راهکارهایی برای حضور مؤثرتر در فضای رسانهای ارائه کرد و گفت: مقرر شده است برنامههای فرهنگی و تبلیغی حوزه با رویکرد تشکیلاتی و هماهنگ میان معاونتها پیش برود، چرا که یکی از اهداف دین کار تشکیلاتی است.
انتهای پیام/
نظر شما