ادب، اخلاق و تزکیه‌ی روح باید در کنار هم رشد پیدا کند
282943

امام جمعه شهرستان محمودآباد مازندران، اظهار داشت: ادب، اخلاق و تزکیه روح، باید در کنار هم رشد پیدا کند که در حوزه های علمیه با حضور اساتید محترم اخلاق، این مهم امکان پذیر می شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم سیده زهرا حسینی، به مناسبت آغازسال تحصیلی جدید، درجمع والدین طلاب جدیدالورود، با اشاره به اهداف اصلی طلاب برای تحصیل در حوزه علمیه اظهار داشت: یکی از اصلی ترین اهداف تحصیل سطح ۲حوزه علمیه خواهران، تربیت مشاوران مذهبی، مبلغان کارآمد، معلمان معارف اسلامی و کارشناسان مسائل دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی، امام جمعه شهرستان محمودآباد، طی سخنانی در این جلسه، از خانواده های طلاب، بابت توجه نکردن به هجمه های زیادی که برعلیه حوزه های علمیه انجام می شود، و اینکه اصالت فرهنگ فاطمی و زینبی خود را حفظ کرده اند، تشکر کرد و بهترین سعادت برای فرزندان را این دانست که، ادب، اخلاق و تزکیه روح، باید در کنار هم رشد پیدا کند و این مهم در حوزه های علمیه با حضور اساتید محترم اخلاق، امکان پذیر می شود.

وی از والدین به دلیل فراهم کردن لقمه حلال بر سرسفره ‌ی خانواده خود که باعث سعادت فرزندانشان شده اند، تشکر کرد.

در ادامه، خانم خانزاد، کارشناس دینی مدرسه الزهرا(س)، طی صحبت با والدین، از محبت های کلامی و رفتاری و اثری که تشویق با کلمات تکریم‌آمیز بر فرزندان به جای می گذارد، گفت و به رابطه رسول خدا(صل الله) با حضرت زهرا(سلام الله) و رابطه امام حسین(علیه السلام) با دخترانشان اشاره کرد که با لفظ های زیبایی چون، "ای نور چشمانم" و "ای میوه دلم"، ایشان را خطاب قرار می دادند، موجب افزایش عزت نفس شان شده، به طوری که در کربلا، دختران پیام آور پدرانشان بودند.

در پایان مراسم، خانم قارداشی، معاون آموزشی مدرسه، ضمن توضیح روال آموزشی در این مدرسه علمیه، به پرسش های والدین در این زمینه پاسخ داد.

برچسب‌ها