پررنگ کردن حمایت‌ها از اساتید موفق در دوره‌های غیرحضوری ارتقایی علمی ضمن خدمت

رئیس اداره ارزیابی و ارتقاء اساتید حوزه‌های علمیه خواهران از پررنگ کردن حمایت‌ها از اساتید شرکت کننده و موفق در دوره های غیرحضوری ارتقایی علمی ضمن خدمت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه‌های علمیه خواهران، آقای هادی معارفی رئیس اداره ارزیابی و ارتقاء اساتید حوزه‌های علمیه خواهران در گفت‌وگویی اظهار داشت: حمایت از استادان وظیفه‌گرا، نقش بنیادی در تقویت انگیزه‌ها و هدایت رفتارها دارد. در اهتمام به همین اصل، پر رنگ‌شدن حمایت از اساتید موفق و شرکت‌کننده، در فرآیندی جدید به نظام واره این دوره‌ها افزوده شد.

وی بخشی از این سبد حمایتی را که برای همه قبول شدگان دوره‌ها و برگزیدگان آنها ابلاغ شده است، برشمرد و افزود: حمایت‌ها برای همه قبول شدگان دوره‌ها شامل: «اعطای گواهی معتبر علمی»؛ «رایزنی برای تطبیق عناوین درسی دوره‌ها با عناوین درسی رشته‌های سطوح ۳ و ۴ در صورت پذیرش و مشغول به تحصیل بودن اساتید شرکت کننده در دوره»؛ «تدبیر برای توسعه مجوز تدریس اساتید موفق در دوره‌ها از یک ماده درسی به صورت طولی در تمام مواد درسی یک رشته، به عنوان مثال، استادی که مجوز تدریس درس عقاید را داشته باشد با حضور در دوره مرتبط و موفقیت در آن، مجوز تدریس درس فرق و مذاهب را نیز اخذ می نماید.»؛  «پرداخت مالی کارانه»؛ «تمدید مجوز تدریس» و «مجوز شرکت در مراحل بعدی دوره‌ها» می‌شود.

رئیس اداره ارزیابی و ارتقاء اساتید حوزه‌های علمیه خواهران، حمایت از برگزیدگان دوره ها را نیز شامل «رایزنی برای افزودن ۲ واحد به سقف واحدهای تدریس اساتید برگزیده در دوره صرفا با امتیاز ۹۰-۱۰۰ در نتیجه نهایی دوره، در هر نیمسال از سال تحصیلی»، «تقدیر مالی از برگزیدگان دوره‎ها» و «معرفی استان‌ها و مدارس پیشگام در این فعالیت» برشمرد.

وی ادامه داد: برای ۴۳  استاد برتر در آزمون‎های اصلی(اولین آزمون) دوره‌های مذکور در سال ۱۴۰۱ لوح تقدیر و هدیه‌ای نقدی – هر چند اندک - در نظر گرفته و به حساب آنها واریز شد؛ همچنین ۹۹ استاد برتر استانی آزمون های مذکور امتیازات ارزشمندی کسب کردند لکن محدودیت منابع ستادی در این مرحله، مانع از قرارگرفتن آنها در فهرست پرداخت مالی شد.

آقای معارفی گفت: در تداوم این حمایت‌ها بر اساس معیارهای «ارزشیابی کیفیت تدریس اساتید» و «مشارکت در دوره های ارتقایی علمی ضمن خدمت اساتید سطح ۲» حمایت مالی – هر چند اندک - تا سقف ۱۰ درصد افزایش به مبلغ پایه حق التدریس، برای هر یک از معیارها، انجام شده که به منظور اعمال و پرداخت به مدیریت‌های استانی ابلاغ  گردید.

وی با بیان این که توسعه این حمایت‌ها با پیگیری در «معاونت آموزش مرکز»، «دیگر بخش های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران» و «دیگر نهادهای حوزوی و غیرحضوری» به جد دنبال می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم این حمایت ها در تعالی علم و دانش اثربخش باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آماده دریافت نظرات مستدل و راهگشای اساتید در راستای بهسازی دوره‌های ارتقایی از طریق مدیریت‌های استانی و نیز  آدرس الکترونیکی h.maarefi@whc.ir هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha