دیدار مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) شوش

مدیر حوزه های علمیه خواهران با حضور در خوزستان با مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س)، اساتید و طلاب در مدرسه علمیه الزهرا (س) شوش دانیال دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران در خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، مدیر حوزه های علمیه خواهران به همراه حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی طاهر، مدیر حوزه  علمیه خواهران خوزستان و هیئت همراه با مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س)، اساتید، طلاب در حال تحصیل و فارغ التحصیل در مدرسه علمیه الزهرا(س) شوش دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل در نشستی با طلاب به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) در خطبه آخر شعبانیه می فرماید: "إِنَّه‌ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ شَهْرٌ" یعنی ما به  به سوی ماه مبارک نمی رویم، بلکه این ماه با رحمت، برکت و مغفرت به سوی ما می آید. این یعنی، خداوند شیطان را به قول و زنجیر می کشد، سعی کنیم در این ماه باعث رهایی شیطان نشویم.

مدیر حوزه علمیه خواهران به مراسم سالگرد مرحومه بانو فریده داودی، معاون اسبق مدیریت حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: علی رغم همه هجمه ها و شعارهای به ظاهر زیبا و فریبنده ی دشمن درباره زن، هیچ کس به اندازه اسلام به زن و مقام زن بها و ارزش نداده است.

وی تحکیم اسلام را از سرمایه ام المؤمنین، حضرت خدیجه(س) دانست و اظهار داشت: اگر این سرمایه نبود، تعالیم پیغمبر به زودی و آسانی توسعه پیدا نمی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل به مقام حضرت مریم(س) در قرآن هم اشاره  کرد و بیان داشت: با توجه به شرایط و زمان جاهلیت شبه جزیره عربستان که دختران را زنده به گور می کردند، در همچنین محیطی پیامبر(ص) مبعوث شد و بارها و بارها دست حضرت زهرا(س) را بوسید و می فرمود "فداها ابوها".

وی خاطرنشان کرد: پیامبر(ص)  به این‌ دلیل همه مرارت ها و تلخی ها رو تحمل کرد که بگوید، " قل لا اسئلکم علیه اجرا الا الموده فی القربی" که با توجه به قواعد صرفی، قربی به نزدیک ترین خویش فرد مونث اشاره دارد که مصداقش حضرت زهرا (س) است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران، حامی اصلی دفاع از زن را خدا، پیامبر (ص) و ائمه(ع) دانست و خطاب به طلاب اظهار کرد: بیش از پیش به جایگاه خود واقع باشید و تلاش کنید این جایگاه را که خدا به شما داده حفظ کنید.

ایشان با اشاره به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان گفت: ثمره یک ماه چشم پوشی از مباحات الهی، قطعا  این خواهد بود که نسبت به ۱۱ ماه دیگر ایمن خواهد بود. یک ماه ریاضت به خاطر این است که ما از حلال خدا چشم پوشی کنیم. کسی که از حلال خدا چشم پوشی کند، خداوند او را به مقام متقین می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل و هیئت همراه پس از نشست، به زیارت مرقد مطهر حرم حضرت دانیال نبی(ع) و  دعبل خزاعی رفتند و پس از آن از ساختمان  جدید مدرسه علمیه الزهرا(س) شوش بازدید کردند.

دیدار مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) شوش

دیدار مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) شوش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha