شهید مطهری اسلام راستین را در کتب خود به انسانها یاد داد

حجت الاسلام صالحی امام جمعه قصرشیرین گفت: شهید مطهری اسلام راستین را در کتب خود به انسانها یاد داد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، مراسم تجلیل از مقام استاد در مدرسه علمیه امام حسین (علیه السلام) در حالی برگزار شد که حجت‌الاسلام صالحی استاد گران‌قدر شهید مطهری (ره) را الگوی والایی برای حوزه و دانشگاه دانست و اظهار داشت: افکار استاد مطهری باید در میان جوانان ترویج شود چرا که اسلام راستین را در کتاب‌های خود به انسان‌ها نشان داده است.

صالحی در ادامه مباحث افزود: حوزه علمیه بایستی برای مقابله با فرقه‌های نوپدید و نوظهور گروه‌هایی را تشکیل دهد چرا که حتی مسلمانان خارج از کشور هم از حوزه علمیه برنامه و راهکار می‌خواهند، بنابراین حوزه علمیه دو وظیفه مهم و اساسی دارد اول، پاسداشت ارزش‌های اسلامی، دوم خدمت به مردم و می‌دانیم که هر پدیده‌ای یک علت دارد.

امام جمعه قصر شیرین با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری در خصوص انقلاب و رسالت تصریح کرد: انقلاب اسلامی حدوث آن از حوزه بود لذا بقای آن‌هم با حوزه است و با توجه به اهمیت و جایگاه حوزه علمیه رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرماید اگر حوزه انقلابی بماند نظام هم انقلابی می‌ماند اما اگر حوزه خدایی ناکرده از خط انقلاب منحرف شود انقلاب دچار مشکل می‌شود.

وی با اشاره به این‌ که اساتید حوزه علمیه بایستی در سخنان و تدریس‌شان دقت کنند چرا که استخدام برخی کلمات ممکن است هم در بعد کلام و هم در بعد بین‌الملل به ضرر حوزه تمام شود لذا انسان باید بسیار مراقبت کند و همیشه یادداشت داشته باشد و سخنانش هم بر اساس مستندات قرآنی و روایی بیان کند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مطابق با آیه شریفه (نفر) نباید محصل مادام‌العمر در حوزه بماند چون مخالف این آیه است مطابق آیه، طلبه برای انذار و تفقه در دین باید مثل ارسال رسل، به جاهای مختلف برود و علوم فراگرفته خود را به مردم عادی بیاموزد، لذا باید مقدمات هجرت فراهم شود و مبلغین بتوانند به جاهای مختلف بروند و با مشکلات مقابله کنند.

وی تحولات فرهنگی جامعه را مورد بررسی قرار داد و تأکید کرد: امروز جامعه نیاز به تکیه‌گاه‌های معنوی دارد و به چند تن از بزرگان شهر کرمانشاه از جمله آیت‌الله نجومی آل آقا و غیره اشاره نمود که در زمان خود از عالمان و بزرگان شهر بودند امروزه جای چنین خطبا و علمایی در میان مردم شهر خالی است بنابراین حوزه باید بتواند تربیت کننده خطیب هم باشد.

رئیس هیات امناء در پایان گفت: طلاب مدارس علمیه صادر کننده انقلاب بودند چرا که آنان با تکثیر سخنان امام از طریق اعلامیه، نوار کاست و غیره اعتقادات امام را به گوش همه ایرانیان و حتی همه دنیا رساندند و باعث به ثمر رسیدن انقلاب شدند و در آن برهه از زمان طلبه روشنگری انجام داد، جهاد تبیین کردند و افکار عمومی را که تحت تأثیر استکبار جهانی آلوده شده بود پاک نمودند و انقلاب شکل گرفت تا امروز ما بر سر سفره انقلاب بنشینیم.

در پایان از اساتید مدرسه تقدیر به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha