نویسندگی در حوزه‌ی دفاع مقدس تبلیغ در جهت رسالت طلبگی‌ است/ تالیف ۲۴ عنوان کتاب درزمینه‌های دفاع مقدس

نویسنده اولین کتاب صوتی به زبان انگلیسی در کشور گفت: هر قدمی که برای شهدا و دفاع مقدس برداریم بی‌جواب و نتیجه نخواهد ماند و کتاب شهید الکَرخ را حدود ۷۰۰ فرهیخته غیر ایرانی از ۲۰ کشور ترجمه کرده‌اند و اولین کتاب صوتی به زبان انگلیسی در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، طلبه در مسیر نجات جهان فردا به‌عنوان عالم دین و سخن گوی معارف اسلامی، لب باز می‌کند، طلبه می‌آموزد و برای عمل به دانسته‌ها و تحقق اهدافش تلاش می‌کند.

طلبه، در ازدحام دنیای امروز، محافظ جریان آسمان وحی است، طلبگی آغاز سیر و سلوک معنوی و قدم نهادن در عالی‌ترین مقام بندگی است. طلبه با عنوان آموزگار اخلاق در میان اصول رفتار با دیگران، عملکردی هدفمند و شیوه و سیره‌ای روشن و مشخص دارد لذا در دنیای پیچیده امروز و با حضور در دل جامعه، با انتظارهای بی‌شمار و نگاه کنجکاو و تیزبین مردم مواجه شده که با استناد به منطق عمل و رفتارهای ظاهری و باطنی خود، قطعاً به اصولی ماندگار دست خواهد یافت.

بر همین اساس به گفت‌وگو با طلبه‌ای از خطه سرسبز و آباد همدان و شهر ملایر نشستیم که چندین سال است زندگی طلبگی را آغاز کرده و باوجود نقش‌های مختلف مادری، همسری در امور پژوهشی هم گام برداشته و به‌گونه‌ای می‌خواهد خود را با تراز رفتار دینی هم آهنگ سازد.

لیلا گودرزیان فرد دانش‌آموخته سطح ۲ مدرسه علمیه حضرت زینب (س)  ملایر، و طلبه «سطح ۳ » تفسیر و علوم قرآنی در مؤسسه آموزش عالی حوزوی فدک در مسیر طلبگی خویش، افتخار تألیف ۲۴ عنوان کتاب درزمینه‌های دفاع مقدس را از آن خودساخته و باهمتی وصف‌نشدنی پیوسته در پی فعالیت‌های پژوهشی قدم فرسایی می‌کند.

لیلا گودرزیان فرد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان قم با تأکید در مسائل پژوهشی، حضور خود را در مسیر فعالیت‌های پژوهشی در جهت معرفی قهرمان‌های واقعی به نسل امروز و لبیک به امر رهبری می‌داند و می‌گوید:" تمنّا می‌کنم طلاب باجرئت وارد مسائل پژوهشی شوند".

این پژوهشگر فرهیخته با بیان تعداد و موضوع برخی از تألیفات خود بیان می‌کند: "بنده دارای ۲۴ عنوان کتاب هستم که اکثرا در حوزه دفاع مقدس است ازجمله کتاب پسرها مادری‌اند، حس غریب پروانگی که به زبان اسپانیایی ترجمه‌شده و کتاب زمانی برای عاشقی و شهیدالکَرْخ ازجمله این آثار است.

البته لازم به ذکر است که کتاب زمانی برای عاشقی که با توجه به خاطرات معصومه خدابخشی همسر سردار شهید محسن عینعلی نوشته‌شده به چاپ چهارم رسیده و تاکنون  سه هزار جلد از آن به فروش رفته است.

وی درزمینه کتاب شهید الکَرخ که مستندی از زندگی شهید احمد روستایی است عنوان می‌کند: در همایش بین‌المللی و ملی پرچم‌داران انقلاب اسلامی و در بین ۵۱۴ عنوان اثر، شایسته تقدیر شد و همچنین این کتاب برگزیده اولین نهضت بین‌المللی ترجمه است که حدود ۷۰۰ فرهیخته غیر ایرانی از ۲۰ کشور، کتاب را ترجمه کرده‌اند و اولین کتاب صوتی به زبان انگلیسی در کشور است که به توفیق الهی قرار است جشن امضاء کتاب در همین سال و در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شود.

این دانش‌آموخته سطح ۲ مدرسه علمیه حضرت زینب (س) ملایر خطاب به طلاب مستعد عنوان کرد: از طلاب مستعد خواهش می‌کنم که علاوه بر مسائل آموزشی و فراگیری علوم دینی در بحث مسائل پژوهشی نیز به‌طورجدی ورود پیدا کنید، به‌عنوان‌مثال بنده در کنار فرزند پروری و خانه‌داری به بحث پژوهش ، تبلیغ ، نویسندگی و ادامه تحصیل هم پرداخته‌ام و امیدوارم بتوانم رسالت خود را به نحو احسن انجام دهم.

به گفته‌ی این طلبه «سطح ۳ » تفسیر و علوم قرآنی در مؤسسه آموزش عالی حوزوی فدک، طلبگی در انتخاب و ادامه مسیر زندگی ایشان بسیار مؤثر بوده است به‌گونه‌ای که ادامه می‌دهد: الحمدالله برکات ورود به عرصه طلبگی برای بنده چه در زندگی فردی و چه اجتماعی فراوان بوده و ازآنجایی‌که یکی از مهم‌ترین  وظیفه و رسالت طلبگی مبلغ بودن در جامعه است توجه به این امر باعث شد با جسارت و امید بیشتری در این عرصه وارد شوم و نویسندگی در حوزه‌ی دفاع مقدس را نوعی تبلیغ در جهت رسالت طلبگی‌ام می‌دانم.

وقتی از این طلبه فرهیخته از مشکلات و دغدغه‌های ایشان و انگیزه ورود به عرصه‌ی نویسندگی سؤال می‌پرسم می‌گوید: به لطف خدا با حمایت‌هایی که  انجام‌شده مشکلات خاصی نداشتم و دست‌نوشته‌های شهید احمدرضا احدی در کتاب حرمان هور اصلی‌ترین دلیل بنده برای نوشتن بوده است و به عبارتی شهید احدی مشوق اصلی بنده برای ورود به این مسیر مقدس بوده‌اند.

وی با اشاره به جایگاه والای شهدا و خانواده محترم آن‌ها یادآور شد: باجان و دل و تمام توان و به فضل الهی این مسیر را ادامه خواهم داد درواقع هر قدمی که برای شهدا و دفاع مقدس برداریم بی‌جواب و نتیجه نخواهد ماند و اگر در حال حاضر موفقیتی دارم مدیون دعای خیر خانواده‌های شهدا و مرهون نگاه خاص شهدا هستم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha