مواضع حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت کاملا سیاسی است
269004

خانم قدسی استاد مدرسه علمیه خواهران الزهرا(سلام الله علیها) گراش گفت: در زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) باید به مواضع سیاسی ایشان توجه داشت و مواضع حضرت در دفاع از ولایت، امامت، رهبری جامعه اسلامی و غیره کاملا سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری کوثر از استان فارس، رقیه قدسی در نشست بصیرتی مجازی با موضوع مواضع سیاسی حضرت زهرا(علیها السلام) که به مناسبت ایام فاطمیه برگزار شد، بیان کرد: بررسی ابعاد زندگی حضرت زهرا(علیها السلام) فراتر از فکر و اندیشه ماست زیرا وجود و ذات مقدس حضرت از مصادیق بارز ثقلین می باشد و عقل ما توانایی درک آن را ندارد، همان‌گونه که از درک کامل ثقل اکبر ناتوان است.
وی افزود: در زندگی حضرت زهرا(علیها السلام) باید به مواضع سیاسی حضرت توجه داشته باشیم و مواضع حضرت در دفاع از ولایت، امامت، رهبری جامعه اسلامی، شناساندن فتنه به دیگران و نشان دادن الگوی مبارزه به مخاطبین خود، کاملا سیاسی است.
استاد مدرسه علمیه خواهران الزهرا(علیها السلام) گراش بیان کرد: حضرت در بحث دفاع از جایگاه ولایت مطرح کردند که بخدا قسم پیامبر، امر ولایت را در روز غدیر چنان محکم و استوار ساخت که جای هیچ‌گونه طمع ورزی باقی نگذاشت اما غاصبان خلافت آن را رعایت نکردند.
وی افزود: مساله دیگر برای اثبات بحث ولایت، نظام یافتن جامعه اسلامی است بنابرین برای اینکه جامعه اسلامی امنیت پیدا کند و از پراکندگی حفظ شود باید از اهل بیت(علیهم السلام) پیروی کنند و این امر، انتسابی است.
قدسی بیان کرد: با بررسی احتجاجاتی که در خطبه فدکیه بیان شده، مشاهده می کنیم که حضرت در چند جمله محدود بحث ارث را مطرح کرده‌اند و بحث اصلی خطبه، مربوط به ولایت و اثبات مساله غدیر است.
وی افزود: حضرت در این خطبه به جریان غدیر و فضائل و شایستگی حضرت علی(علیه السلام) می‌پردازند و می‌فرمایند که زمانی که دشمنان حمله می‌کردند آن کسی که به کام این دشمنان از سوی پیامبر(صلی الله علیه و آله) فرستاده می‌شد حضرت علی (علیه السلام) بود.

برچسب‌ها