مقاومت زنان و روحانیون عامل شکست کشف حجاب در ایران بود
270344

امام جمعه برازجان گفت: سیاست فرهنگی کشف حجاب در ایران به دلیل مقاومت زنان و روحانیون به نتیجه نرسید.

به گزارش خبرگزاری کوثر از بوشهر، نشستی با موضوع چالش های کشف حجاب توسط رضا شاه در مدرسه علمیه خواهران حضرت رقیه(سلام الله علیها) با حضور حجت الاسلام والمسلمین مصلح امام جمعه برازجان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مصلح با اشاره به اینکه کشف حجاب پرچالش ترین اقدام رضا شاه بود، گفت: با وجود تمام تلاش های  صورت گرفته توسط رضاشاه در راستای کشف حجاب و ایجاد زمینه سیاست فرهنگی کشف حجاب در ایران، مقاومت زنان و روحانیون در برابر رژیم منحوس به بار نشست و تلاش های وی به نتیجه نرسید.

وی با بیان اینکه حجاب از ضروریات اسلام است، افزود: هر چه الگوهای حجاب مراتب برتر و بالاتری داشته باشد بی‌شک تاثیر بیشتری بر معنویت و دینداری فرد و جامعه خواهد گذاشت.

امام جمعه برازجان اظهار کرد: همانطور که اکنون در بحث بهداشت ماسک زدن قانون شده و نادیده گرفتن آن بیماری را ترویج می دهد به طور قطع نقض قانون حجاب در جامعه نیز موجب رواج فساد و بی دینی و هنجار شکنی می شود که اثرات سوء آن به نسبت بیشتر است.

وی در پایان خطاب به خواهران طلبه سفارش کرد: دشمنان ما هیچگاه دست از مبارزه با ارزش‌ها و مبادی دین برنمی‌دارند و مبارزه با روحانیون از سیاست های آنان است ولی شما که مروج و پیشگام در حفظ حجاب هستید در این مبارزه تلاش مضاعف کنید و دشمنان اسلام را به خواری بکشانید.

برچسب‌ها