سیره فاطمی بهترین راهنمای حیات دنیوی و اخروی است
270345

خانم خزاعی استاد حوزه سیره فاطمی را بهترین راهنمای حیات دنیوی و اخروی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری کوثر از بوشهر، مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) با رعایت دستور العمل های بهداشتی در مدرسه علمیه خواهران حضرت رقیه(سلام الله علیها) برازجان برگزار شد. 

اکرم خزاعی با اشاره به آیه تطهیر گفت: یکی از مهم ترین ادله های قرآنی در خصوص فضیلت و برتری اهل بیت(علیهم السلام) و شخص حضرت فاطمه (سلام الله علیها) این آیه شریفه می باشد که علاوه بر دلالت های خاص و مهم خود، در عین حال بر فضیلت آنان نیز دلالت می کند.

وی خاطر نشان کرد: مفسران و دانشمندان مذهب اهل بیت(علیهم السلام) و اهل سنت در طول تاریخ درباره این آیه بحثهایی را انجام داده اند که با توجه به آن آیه «تطهیر» از آیات دلالت کننده بر فضیلت و برتری حضرت فاطمه(س) است.

استاد مدرسه علمیه خواهران حضرت رقیه(سلام الله علیها) اظهار کرد: سیره فاطمی و زندگی اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) راهنمای بسیار روشن برای کسانی است که می خواهند به بهترین حیات دنیوی و اخروی دست یابند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران حضرت رقیه(سلام الله علیها) برازجان گفت: برخی برای شناختن و شناساندن این بانوی بزرگوار به روایات و آیات پناه می‌برند که خود گویای شأن والای ایشان است.

خزاعی در ادامه افزود: آنچه که انسان را با جلوه فضیلت‌های این بانو آشنا می‌سازد نگریستن به شیوه گفتار و سیره رفتاری ایشان است. 

وی در انتهای سخنانش بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) دارای شخصیت جامع و تجلی دهنده همه تعالیم و قوانین و فضایل و ارزش های والای دین مبین اسلام بود و همین جامعیت موجب شد که آن بانوی مطهر به صورت الگوی کامل در همه اعصار و زمان‌ها و برای تربیت و پرورش زنان در همه ابعاد وجودی و دارای همه شاخص‌های تعیین شده در اسلام معرفی شود.

      

برچسب‌ها