حضرت ام البنین(س) اسوه شجاعت و صبوری بوده است
270904

استاد مدرسه علمیه خواهران فاطمه بنت الرسول(سلام الله علیها) جاسک گفت: حضرت ام البنین(سلام الله علیها) زنی شجاع، صبور و ولایت مدار بوده و الگوی مناسبی برای زنان مسلمان است.

به گزارش خبرگزاری کوثر از هرمزگان،‌ خانم راضیه رودانی پور ضمن تسلیت وفات حضرت ام البنین(سلام الله علیها) بیان کرد: آن حضرت زنی شجاع، صبور و ولایتمدار بود که شواهد تاریخی این سه ویژگی ممتاز ایشان را ثابت می کند.
 
استاد حوزه گفت:حضرت ام البنین(سلام الله علیها) ارادت ویژه ای برای امام علی(علیه السلام) قائل بود، این امر نه تنها به خاطر همسری با ایشان بلکه به عنوان ولی و حجت بعد از رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) بود.
 
وی افزود: تحمل همزمان شهادت چهار فرزند برای مادر بسیار طاقت فرسا است اما حضرت ام البنین (سلام الله علیها) هنگام آگاهی از شهادت امام حسین (علیه السلام) به مویه و زاری  برای امام زمان خویش پرداخت و بر مصیبت فرزندانش صبوری کرد. 
 
خانم رودانی پور، صفات دیگری همچون وفاداری، مهربانی، سخنوری، علم و دانش و توجه به خدا را نیز برای حضرت ام البنین(سلام الله علیها) شمرد و افزود: تربیت فرزندی شجاع، ولایتمدار، با تقوا و وفادار تنها از چنین زنی ممکن است که این بانوی شاخص را الگوی زنان مسلمان کرده است. 
 
وی در پایان گفت: انتظار می رود ابعاد و زوایای ناگفته زندگی حضرت ام البنین(سلام الله علیها) مورد توجه پژوهشگران، مبلغان و اهل قلم و هنر قرار گیرد و برای شناخت عمیق شخصیت ایشان گام های بلندی برداشته شود که حوزه علمیه خواهران بیش از دیگران مستحق حضور در این عرصه هست.

برچسب‌ها