رابطه دوستانه در خانواده، اعتماد به نفس کودکان را بالا می برد
271087

استاد حوزه گفت: غذا خوردن‌، بازی کردن و تماشای سریال در کنار خانواده باعث استحکام روابط خانوادگی می شود و صادق بودن و رابطه دوستانه داشتن با خانواده در بالا بردن اعتماد به نفس فرزندان موثر است.

به گزارش خبرگزاری کوثر از هرمزگان، خانم مریم منصور با بیان اینکه اکثر انسان ها ارزش ارتباطات نزدیک خانوادگی را درک می‌کنند، افزود: کودکانی که در خانواده موفق رشد می‌کنند استعدادهایشان بهتر شکوفا شده و مورد تشویق بزرگترها قرار می‌گیرند. 
وی با بیان اینکه برای داشتن خانواده موفق تلاش لازم است، افزود: خانواده های موفق نسبت به یکدیگر تعهد داشته و در سختی ها یکدیگر را رها نکرده و با کمک به هم برای حل مشکلات چاره جویی می کنند.
استاد حوزه ضمن تاکید بر اینکه مطالعه ویژگی مهم یک خانواده موفق است، تصریح کرد: اولویت‌ خانواده موفق‌، وقت گذاشتن برای خانواده است که با وجود مشکلات اقتصادی جامعه و اجبار به گذراندن ساعت های بیشتر برای فعالیت های بیرون اما باز هم برای فرزندان وقت گذاشته و این موجب استحکام روابط خانوادگی می شود. 
وی در پایان ضمن تاکید بر اینکه اعضای خانواده موفق به طور سازنده با هم ارتباط برقرار می‌کنند، بیان کرد: اعضای چنین خانواده‌ای مسائل و مشکلات خود را با یکدیگر در میان گذاشته تا به نتیجه مطلوبی برای مشکلات برسند. 

برچسب‌ها