فرزندآوری یک نعمت الهی است
271703

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا س گراش گفت: خداوند متعال داشتن فرزند را به عنوان یک نعمت الهی،کمک و دستیار والدین معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری کوثر از استان فارس، زینب فقیهی، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش در نشست آموزشی با موضوع سلامت و آسیب فرزند پروری در خانواده‌های ایرانی که به صورت مجازی برگزار شد بیان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: برای شما از همسرانتان فرزندان و یاورانی قرار دادیم که به خدمت آنان حوائجتان استعانت کنید و با دست آنان سختی‌ها و ناملایمات را از خود دور کنید.

وی افزود: از جمله آثار مثبت داشتن فرزند صالح می‌توان به کمک و دستیاری والدین اشاره کرد؛ خداوند متعال داشتن فرزند را به عنوان یک نعمت الهی، کمک و دستیار والدین معرفی کرده است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (علیها السلام) گراش بیان کرد: از فوائد فرزند آوری و تکثیر اولاد، در صورتی که صالح باشند و متناسب با دستورات اسلامی تربیت شوند این است که فرزندان ادامه دهنده راه والدین خواهند بود.

وی افزود: افزایش سن ازدواج، طلاق، قوانین دست و پاگیر، تبلیغات سوء، تاثیرپذیری از فرهنگ غرب، فرهنگ شدن تک فرزندی و بی فرزندی و اشتغال زنان از جمله عوامل کاهش جمعیت است.

فقیهی بیان کرد: کاهش جمعیت جوان، کاهش نیروی دفاعی کشور، تضعیف جایگاه ایران، خطر سیاسی و امنیتی، خطرات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از جمله پیامدهای کاهش جمعیت به حساب می‌آید.

وی افزود: اگر تعداد فرزندان همین ‌طور کمتر شود بسیاری از احکام خدا از جمله احکام دینی و اخلاقی از میان می‌روند دیگر جایی حتی برای صله رحم هم نمی‌ماند که این همه درباره آن سفارش شده است.

فقیهی با بیان اینکه کسالت و تنبلی و بی‌همتی نباید مانع تربیت صحیح فرزندان شود اظهار کرد: با برنامه ریزی صحیح و تلاش می توان تربیت صحیح و آینده ای روشن برای فرزندان رقم زد.
 

برچسب‌ها