انقلاب اسلامی تحولی شگرف در معادلات سیاسی جهان پدید آورد
272436

موسس مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) شهر جعفریه گفت: انقلاب اسلامی تحولی شگرف در معادلات سیاسی جهان پدید آورد و از هیچ کوششی برای تحقق آرمان های اسلامی دریغ نکرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران از قم، حجت الاسلام والمسلمین حسینعلی دهقانی، امام جمعه و موسس مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) شهر جعفریه در مراسم بزرگداشت ایام الله دهه فجر و تبیین نهضت نهج البلاغه خوانی برای طلاب و مبلغان که به صورت حضوری و با حفظ پروتکل های بهداشتی در این مدرسه برگزار شد، در سخنانی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی ایران، بی شک پدیده ای نوظهور در قرن حاضر است، انقلابی که توسط رهبری بی نظیر در جهان اسلام چون امام خمینی(ره) هدایت شد و تحولی شگرف در معادلات سیاسی جهان پدید آورد و در این رهگذر، از هیچ کوششی برای تحقق آرمان های اسلامی دریغ نکرد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه نقش زن در خانواده اظهار داشت: زنان به عنوان نیمی از پیکره جامعه، نقش بسزایی در خودسازی و دگرسازی(تربیت فرزندان) دارند و مسئولیت خانه داری، مسئولیت بسیار مهمی است که بر دوش مادران قرار داده شده و تنها مادر است که می تواند نقش مدیریتی خوبی را در خانواده ایفا کند.

حجت الاسلام والمسلمین دهقانی ضمن خرسندی از حضور طلاب و مبلغانی که در زمینه تبلیغ نهج‌البلاغه همکاری دارند، خاطرنشان کرد: تبیین نهضت نهج البلاغه خوانی و تبلیغ آن، می تواند گامی موثر در عرصه تبلیغ معارف بلند این مجموعه ارزشمند باشد.

در ادامه این مراسم، خانم پیرایی، از اساتید بسیج طلاب، به اهمیت و جایگاه نهج البلاغه اشاره کرد و با تاکید بر نامه 31 نهج البلاغه گفت: بهترین سخن آن است که سودمند باشد و دانشی که سزاوار یادگیری است. ما باید علم نافع را از امیرمومنان(ع) بگیریم؛ چون امام علی (ع)، باب علم است و بهترین جایی که می توان علم نافع را کسب کرد، نهج البلاغه است.

وی ضمن تاکید بر تبلیغ نهج البلاغه و تبیین آن میان همه اقشار جامعه یادآور شد: نهج البلاغه به دلیل ویژگی هایی مانند جامعیت، قابل فهم و غنی بودن، آن را از دیگر منابع متمایز می کند.

خانم محدثه شاهمرادی مدیر مدرسه حضرت معصومه(س) ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را حضور زنان در عرصه های تبلیغی دانست و گفت: بی شک حضور مبلغان در مدارس و محافل عمومی می تواند پاسخگوی نیاز دانش آموزان و بانوان در زمینه های مختلف احکام، شبهات و غیره باشد.

وی راه اندازی نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی میان اقشار بانوان را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: امید است طلاب پس از گذراندن دوره های حضوری و مجازی، بتوانند در تبلیغ خود، نهج البلاغه را محور قرار داده و در این زمینه کوشا باشند.

برچسب‌ها