لازمه‌ی پرداختن به جهاد علمی، آشنایی با شیو های درست پژوهش است
274521

معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمه بنت الرسول(س) جاسک برآشنایی طلاب با شیوه پژوهش درست تاکید کرد و گفت: لازمه‌ی پرداختن به جهاد علمی، آشنایی با شیو های درست پژوهش است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، خانم ساره حسینی پور، ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال جدید، به تشریح فعالیت پژوهشی مدرسه علمیه فاطمه بنت الرسول(س) جاسک پرداخت و بیان کرد: وظیفه یک طلبه با توجه به اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می فرمایند "پژوهش بایستی برای رسیدن به اوج قله ی علم و ایجاد مرجعیت علمی و هم باید برای حل مسائل جاری کشور باشد"، این است که اول آموزش های لازم را در این امر ببیند و سپس دست به جهاد علمی بزند.
 
وی افزود: مدرسه علمیه فاطمه بنت الرسول(س) در راستای پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و آموزش طلاب خود، اقدام به برگزاری هشت کارگاه مختلف تحقیقاتی و نرم افزاری جامع الاحادیث و جامع التفاسیر، مقاله نویسی، تایپ، موضوع یابی و موضوع شناسی و ... نمود. همچنین به منظور بصیرت افزایی در میان طلاب، پنج نشست و کرسی در این باره برگزار کرد.
 
معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمه بنت الرسول(س) جاسک گفت: با توجه به اینکه فعالیت پژوهشی تعطیلی ندارد و با پیشرفت علم و تکنولوژی در هر شرایط و هر مکان قابلیت انجام دارد و از سویی دیگر با توجه به نیاز روز افزون جامعه به پیشرفت و کسب علم، این مدرسه نیز فعالیت و آموزش های خود را به صورت مجازی دنبال می کند. همچنین در تحقق این امر، ساعت مشترک پژوهشی برای تمام پایه ها قرار داده شده است.
 
وی ادامه داد: تاکنون ۳۷ طلبه در این مدرسه به صورت کامل فارغ التحصیل شده و از تحقیقات پایانی خود دفاع کرده اند و ۱۰ طلبه نیز با نوشتن و ارائه مقالات پایانی در فرآیند فارغ التحصیلی قرار دارند.
 
خانم حسینی پور در پایان گفت: این مدرسه در حال حاضر با داشتن چهل طلبه جاری، به دنبال راه اندازی سیر مطالعاتی شهید مطهری و سیر تفکر مقام معظم رهبری بوده تا طلاب را در مسیر مجهز شدن به سلاح علم یاری رسانده و در امر تبلیغ و بیدارسازی تفکر و رشد معنوی جوانان توانمند شوند.

برچسب‌ها