شفاعت قیامتی، باطن همان شفاعت هدایتی است
277729

استاد حوزه علمیه خواهران ریحانه النبی(س) سنندج، شفاعت اخروی را همان شفاعت هدایتی دانست وگفت: شفاعت امری نیست که در دنیا حاصل نشده باشد، بلکه شفاعت قیامتی همان تاثیر ارتباط ما با شفیع در همین دنیا است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام و المسلمین درویشی، در سومین نشست از سلسله نشست های معادشناسی، که در فضای مجازی برگزار شد، گفت: یکی از نکات محوری و کلامی در آموزه معاد، این است که در آخرت خرید و فروشی وجود ندارد.

وی افزود: در قیامت هر چیزی همان است که وجود دارد، متقین و فجار متفاوتند، کسی که ملکات نورانی را در وجودش ایجاد کرده است، با کسی که ملکات سیئه را در وجودش ایجاد کرده، هیچ وقت یکسان نیستند.

حجت الاسلام و المسلمین درویشی در ادامه با اشاره به آیات شفاعت، گفت: در آیات و روایت های متعددی داریم که در قیامت شفاعت وجود دارد و شفاعت قیامتی از مسلمات است، خداوند در آیه 28 سوره انبیا اشاره به شفاعت تکوینی دارد، یعنی فرشتگان واسطه تکوینی بین پدیده ها هستند و نمی‌توانند شفاعت کنند مگر این که خدا راضی باشد، اینها سربازان و جنود الهی هستند که کوچک ترین فعلی که در این نظام هستی اتفاق می افتد به اذن خداوند می باشد.

وی با اشاره به اینکه شفاعت قیامتی یک امر مسلم است، تصریح کرد: شفاعت قیامتی، باطن همان شفاعت هدایتی است، یعنی شفاعت امری نیست که در دنیا حاصل نشده باشد، بلکه شفاعت قیامتی همان تاثیری است که حاصل ارتباط من و شما با شفیع در همین دنیا است.

استاد حوزه علمیه، در پایان شفاعت قیامتی را همان شفاعت هدایتی عنوان کرد و افزود: اگر من و شما با شفیعان که قرآن آنها را معرفی می کند در این دنیا ارتباطات خاص و ویژه‌ای پیدا کنیم، آن ارتباط خاص و ویژه خودش را اینگونه نشان می‌دهد که در همین دنیا حاصل می شود و در قیامت به شکل شفاعت نجات بخش از آتش جهنم بروز و ظهور می کند.

برچسب‌ها