نقش برجسته حجاب و عفاف در رشد و تعالی جامعه / ضرورت بهره بردن از روش های نوین تبلیغی برای ترویج عفاف و حجاب
279963

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین خاطرنشان کرد: آنچه می تواند جامعه را از آسیب های اجتماعی مصون کند، ترویج فرهنگ دقیق عفاف وحجاب و تبیین ابعاد مختلف آن در جامعه است که باید از روش های نوین تبلیغی نیز در این مسیر بهره برد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام و المسلمین رضا کاظم لو، در کرسی آزاد اندیشی با موضوع "الزام حکومتی حجاب، چالش ها و رویکردها" که از سوی حوزه علمیه خواهران استان قزوین و با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، در سخنانی گفت: حجاب و پوشش اسلامی، یکی از اوامر انسان ساز الهی و یکی از احکام حیات بخش اسلام در زندگی طیبه است و منطبق بر فطرت بشر و مبتنی بر نیازها و شرایط روانی او و زمینه ساز پویایی و کمال انسانی فرد و جامعه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین خاطرنشان کرد: آنچه می تواند جامعه ای را از این آسیب های شوم مصون داشته و حفظ کند، ترویج فرهنگ دقیق عفاف و تبیین ابعاد مختلف آن در جامعه است که باید از روش های نوین تبلیغی نیز در این مسیر بهره برد.

وی تصریح کرد: زنان با حفظ حجاب خود و ترویج آن در محیط خانواده و در تربیت فرزندان خود می توانند فرهنگ ساز رعایت حریم و حرمت شخصیت خود و دختران و پسرانشان باشند که خود بزرگترین گام در مسیر جامعه ی الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم لو ادامه داد: یک زن به عنوان مادر خانواده، نقش اساسی و مربی گری در ترویج فرهنگ حجاب دارد تا بتواند فرزندان خود را به گونه ای چشم و دل پاک برای فردای بهتر حضور در جامعه تربیت کند.

وی اظهار داشت: عفاف و حجاب یک موضوع اجتماعی و فرهنگی است و باید با نگاهی دقیق و ظریف آن را مورد مطالعه قرارداد.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم لو بیان کرد: مهم‌ترین آثار حجاب بر اساس روایات اسلامی، حفظ کرامت و شخصیت زنان و تکریم بنیان خانواده و تقویت آن است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین تصریح کرد: حجاب و عفاف، جدا از باورهای دینی می‌تواند به رشد و تعالی جامعه کمک کند و مهم این است که این موضوع در سطح جامعه تقویت و گسترش یابد. 

برچسب‌ها