تحقق حجاب منوط به شناخت دلایل بی‌حجابی است
280198

خانم فقیر، استاد مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س)گراش گفت: تحقق حجاب در جامعه منوط به شناخت و ریشه‌کن کردن دلایل بدحجابی و بی‌حجابی است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم مریم فقیر، استاد مدرسه علمیه خواهران الزهرا(علیها السلام) گراش، در نشست اخلاق مجازی که به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شد، در سخنانی بیان کرد: حجاب یکی از عوامل امنیت زن، حفظ خانواده و پرهیز از روابط نادرست است و تاکید اسلام بر حجاب؛ به منظور تکریم زن، متولد شدن فرزند حلال در جامعه و ایجاد امنیت روانی است.

وی افزود: حجاب از امور فطری زن بوده؛ چون زن عنصری است که خداوند او را لطیف و زیبا قرار داده و شان و زیبایی‌های ویژه‌ای برای او در نظر گرفته است، به همین دلیل مثل گوهری در صدف به او فرمان حجاب داده است.

خانم فقیر گفت: تحقق حجاب در جامعه منوط به شناخت و ریشه‌کن کردن دلایل بدحجابی و بی‌حجابی است و نخستین دلیل، عدم برخورد نظام و دولت است، البته برای تحقق حجاب در جامعه نباید با تحکم و زورگویی رفتار کرد، بلکه باید تشویق صورت بگیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: بی‌تفاوتی افراد و عادی شدن گناه، از دیگر دلایل بی‌حجابی است؛ اگر گناه عادی شد، قبحش شکسته و دیگر کسی در جامعه امر به معروف و نهی از منکر انجام نمی‌دهد.

استاد حوزه با اشاره به اینکه تولید پوشاک نامناسب در کشور دلیل دیگری بر بی حجابی است، بیان کرد: بدپوششی پیامدهای اجتماعی و فرهنگی فراوانی بدنبال دارد که می توان با  ارائه الگوهای زیبا و جذاب اسلامی، به رقابت با پوشاک نامناسب پرداخت.

وی در پایان با اشاره به اینکه همه انسان ها از فطرت پاکی برخوردارند، بیان داشت: گاهی شرایط خانوادگی راه را بر بی حجابی بعضی افراد باز می کند، لذا کاری نکنیم که دین را از آن‌ها بگیریم، بلکه باید حجاب را به آن‌ها اضافه کنیم.

برچسب‌ها