مهمترین اثر حجاب، امنیت و سلامت روانی فرد و جامعه است
280226

امام جمعه شهرستان جاسک با اشاره به آثار حجاب گفت: امنیت، مهم‌ترین اثری است که حجاب دارد و بی حجابی، باعث رونق چشم‌ چرانی و افزایش فساد، فحشا، سوء قصد و امراض روانی در جامعه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین عباس ذاکری، در نشست علمی که با موضوع «ثاثیر معنوی حجاب» به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: حجاب و عفت مخصوص زن نیست و مرد هم باید حجب، حیا و عفت را حفظ کند، اما حجاب در زن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 
 
امام جمعه بندر جاسک با اشاره به آثار حجاب در جامعه بیان کرد: امنیت، مهم‌ترین اثری است که حجاب دارد و این سخن با تکیه بر آموزه های اسلامی است. 
 
حجت الاسلام والمسلمین ذاکری، ضمن اشاره به شان نزول آیه 59 سوره احزاب که بعضی از جوانان‌، زنان مومنه ای را که در زمان پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) برای نماز به مسجد می رفتند، مورد اذیت و آزار قرار می‌دادند، اذعان داشت: آیه ۵٩سوره احزاب نازل شد که اگر می‌خواهید مورد آزار و اذیت قرار نگیرید، حجابتان را رعایت کنید. 
 
استاد حوزه اضافه کرد: حفظ حجاب باعث در امان ماندن از نگاه های هرزه می‌شود و بی حجابی، باعث رونق چشم‌ چرانی و همچنین باعث افزایش فساد، فحشا، سوء قصد و امراض روانی در جامعه خواهد شد. 
 
وی در ادامه با استناد به آيه شریفه تصریح کرد: بسیاری از مزاحمت‌های هوسبازان نسبت به زنان و دختران، براساس نوع لباس پوشیدن آن ها بوده است. 
 
امام جمعه بندرجاسک، به اثر بعدی حجاب که ارزشمند بودن زن است، اشاره کرد و افزود: رعایت حجاب باعث گران‌بها دیده شدن زن خواهد شد. زنی که حجاب را رعایت می‌کند و عفیف است، قطعا به بقیه اصول اخلاقی هم پای‌بند است و در صحبت با مردان توجه دارد که از حدود خارج نشود. 
 
حجت الاسلام والمسلمین ذاکری، با تکیه به سخن شهید مطهری "حریم نگه داشتن زن در میان خودش و مردان، یکی از وسایل مرموزی است که عشق زن و مرد را بیشتر خواهد کرد"، تاکید کرد: حجاب و عفت باعث خواهد شد که گوهر وجودی زن، ارزش واقعی خودش را پیدا کند، زیرا زن هر چه متین تر و با وقارتر باشد و خود را کمتر در معرض دید مردان قرار دهد، احترام و عزتش بیشتر خواهد شد و اگر زن، ارزش واقعی خودش را پیدا کند، یقیناً سلامت معنوی هم خواهد داشت. 
 
استاد حوزه علمیه برادران جاسک، با توجه به آیه شریفه «ولا تتبعوا خطوات الشیطان» اظهار داشت: "از وسوسه‌های شیطانی تبعیت نکنید" و به حجاب و عفاف توجه داشته باشید که بی توجهی به این مسئله، از وسوسه های شیطانی بوده و همین موضوع باعث آلودگی فرد خواهد شد و اتفاقاتی به دنبالش خواهد داشت. 
 
حجت الاسلام والمسلمین ذاکری در پایان گفت: به‌هم‌پیوستگی خانواده، تربیت فرزند و همه‌ی این‌ها تاحدی به بحث حجاب برمی‌گردد، و حجاب به این دلیل اهمیت دارد که باعث حفظ نظام خانواده و مانع از هم گسستگی خانواده خواهد شد و اگر در خانه جنگ، دعوا و نزاع به وجود بیاید، سلامت معنوی زن و مرد و در واقع خانواده را متزلزل کرده و باعث می‌شود که انسان نتواند حرکت در مسیر سعادت را ادامه دهد.

برچسب‌ها