کارهای سطحی در جهت نهادینه کردن حجاب، دارای اثرگذاری ناچیز و موجب تلف شدن وقت و هزینه می شود
280228

معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمه بنت الرسول(س) جاسک، لازمه‌ی نهادینه کردن پوشش مناسب در جامعه را تبیین علمی و عقلانی حجاب و عفاف دانست و گفت: کارهای سطحی و کوتاه مدت، دارای اثرگذاری ناچیز است و تنها وقت و هزینه را تلف می‎‌کند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم ساره حسینی پور در گفتگویی تصریح کرد: برای تحقق و نهادینه کردن پوشش مناسب و صحیح، لازم است که حجاب و عفاف به صورت علمی، عقلانی و عمیق تبیین شود و فعالیت های مبلغین عالمانه، همراه با آگاهی پیرامون بحث حجاب باشد، زیرا کارهای سطحی و کوتاه مدت، دارای اثرگذاری ناچیز است و تنها وقت و هزینه را تلف خواهد کرد. 
 
معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمه بنت الرسول(س) جاسک، با اشاره به اینکه امروزه در زمینه حجاب و عفاف فعالیت های فاخری صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد‌‌: سکوت نابجا و تاخیر در امر به معروف و نهی از منکر و عدم پاسخ دهی به شبهات، موجب جولان ناهنجاری‌ها و تهاجمات فرهنگی در سطح جامعه به صورت فراگیر شده است. 
 
استاد حوزه با اشاره به اینکه حجاب و عفاف بزرگترین تقابل میان اسلام و غرب است، اذغان داشت: دختران و بانوان فرزانه و فهیم باید بدانند که زیباترین دلیل برای حجاب این است که لباس بندگی خداست و موجب رعایت حکم الهی شده و تبلیغی برای دین است. 
 
خانم حسینی پور با اشاره به سخن روانشناس فرانسوی درباره فایده اصلی حجاب اظهار داشت: "اگر زنان مسلمان در قالب فرهنگ عفاف و حجاب، جرعه جرعه بندگی خدا را می‌نوشیدند و در خلوت با خدا تمرین تقوی می کردند، هرگز آن ها را به خاطر حجابشان سرزنش نمی‌کردند." 
 
وی در پایان با تکیه بر سخن امیرالمؤمنین(علیه السلام): "بر شما باد که لباس ضخیم بپوشید، براستی کسی که لباسش نازک باشد، دینش نازک است"، گفت: پس زن مسلمان مثل سرباز میدان فی سبیل الله شجاعت داشته، با اینکه جهاد در میدان رزم بر او واجب نیست، اما با حجاب و پوشش خود، به قدر یک جهادگر در راه خداوند متعال تلاش خواهد کرد و در تمام صحنه‌ها حضور خواهد يافت. او می داند که حجاب، احترام به حرمت های الهی است و حجابش سر ساییدن به درگاه خداوند متعال است.

برچسب‌ها