امروزه دنیای غرب جایگاه زن را در حد کالا تنزل داده است
280246

امام جمعه شهرستان گرمی بیان داشت: امروزه دنیای غرب، جایگاه زن را در حد کالا تنزل داده و کرامت مادری و انسانی او به غارت رفته است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین یدالله صفری، در همایش گرامیداشت هفته عفاف و حجاب که در مدرسه علمیه ولی عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) شهرستان گرمی برگزار شد، اظهار داشت: حجاب و عفاف همواره بخشی عمده از رسالت انبیاء و اولیای الهی بوده است، زیرا حفظ این مقوله اسلامی باارزش، به حذف بسیاری از گناهان کمک کرده و تهذیب و تزکیه نفس را در انسان تقویت می‌کند.

وی حجاب اسلامی را جزء ضروریات دین اسلام بیان کرد و افزود: حجاب از مؤکدات آیات و روایات ائمه معصومین(علیهم‌السلام) است و این فریضه‌ الهی موجب حفظ عزّت و کرامت زنان و مردان و تشخّص و ارزش‌گذاری به مقام زن مؤمن و صیانت از حریم و شخصیت انسانی او می‌شود.

امام جمعه شهرستان گرمی، به آثار و برکات حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: اگر در جامعه‌ای مردان و زنان پایبند و مقید به رعایت حجاب و عفاف باشند، آثار و برکات فردی، خانوادگی و اجتماعی فراوانی از جمله، آرامش روانی افراد جامعه، استحکام کانون خانواده، رواج ازدواج، سالم‌بودن محیط کار و فعالیت‌های اجتماعی برای زنان و مردان، کاهش مفاسد اجتماعی، حفظ ارزش‌های انسانی وغیره را در پی دارد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین صفری تصریح کرد: دشمنان اسلام دریافته‌اند که با از بین‌رفتن حیا، عفت، پاکدامنی و غیرت از میان جامعه اسلامی، ایمان اسلامی از آنجا رخت بر می‌بندد و عزت و کرامت آن جامعه پایمال شده و آن ملت به جمعی حقیر و ذلت‌پذیر تبدیل می‌شوند که به راحتی می‌توانند سلطه و نفوذ خود را بر آنان تحمیل کنند.

موسس مدرسه علمیه خواهران شهرستان گرمی بیان داشت: امروزه دنیای غرب جایگاه زن را در حد کالا تنزل داده و آن را متاعی برای لذت مردان و ترویج شهوات می‌داند و کرامت مادری و انسانی او به غارت رفته است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) الگوی زنان عالم است. رفتار آن حضرت الگو و معیار بسیار روشنی برای همه بشر به ویژه دختران جوان و مسلمان است تا زندگی سعادتمندی داشته باشند.

برچسب‌ها