انسان با صبر و استقامت و اطاعت‌پذیری وارد مراتب بالای ولایت‌مداری می شود
280640

امام جمعه شهر فاضل آباد، لازمه ولایت پذیری را محبت و بصیرت دانست و گفت: انسان با صبر و استقامت و اطاعت پذیری وارد مراتب بالای ولایت مداری می شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، به همت طلاب مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عجل الله تعالی فرجه الشریف) جشن عید سعید غدیرخم در پارک شهر فاضل آباد در استان گلستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی قنبری، امام جمعه شهر فاضل آبادبرگزار شد.

وی گفت: آنچه باعث قوی شدن انسان می شود، ولایت پذیری است که شروع آن نیاز به محبت و بصیرت دارد و با صبر و استقامت و اطاعت پذیری وارد مراتب بالای ولایت مداری می شود.

امام جمعه شهر فاضل آباد، با بیان این مطلب که اعمال کسی که حب ائمه(علیهم السلام) در دل دارد هر چند آن عمل ناچیز باشد، مورد قبول قرار می گیرد، با استناد به حدیث امام صادق(علیه السلام) افزود: ولایت اهل بیت(علیهم السلام) باعث عروج عمل می شود.

وی یکی دیگر از آثار ولایت پذیری را پاک شدن انسان دانست و اظهار داشت: اعتقاد به ولایت، خوش‌اخلاقی، دستگیری از نیازمندان، نماز اول وقت و در مجموع طهارت از رذایل اخلاقی است.

حجت الاسلام و المسلمین قنبری در ادامه خاطر‌نشان‌کرد: با توجه به سستی ما در اعمال عبادی، اکسیر معجزه آسا برای رشد اعمال، ولایت پذیری هست.

وی بانوان مسلمان و متدین و با حجاب را نماد کامل ولایت پذیری دانست و افزود: پوشیدن چادر و داشتن حجاب به معنای مبارزه و جهاد در عرصه ولایت پذیری است.

امام جمعه شهر فاضل آباد در پایان تصریح کرد: پوشیدن لباس نو، اطعام دادن، عیدی دادن و صدقه و تبسم و خوش خلقی از اعمال مستحب روز عید غدیر است.

برچسب‌ها