نشست "دلایل عدم ولایت پذیری در صدر اسلام و عصر حاضر" برگزار شد
280653

مدرسه فاطمه المعصومه دلیجان، به مناسبت دهه ولایت، نشست پژوهشی_فرهنگی "دلایل عدم ولایت پذیری در صدر اسلام و عصر حاضر" را با همکاری مدارس علمیه خمین، محلات، آشتیان و تفرش در سامانه مدرس برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، مدرسه فاطمه المعصومه(س) دلیجان به مناسبت دهه ولایت نشست پژوهشی_فرهنگی با عنوان "دلایل عدم ولایت پذیری در صدر اسلام و عصر حاضر" را با همکاری مدارس علمیه خمین، محلات، آشتیان و تفرش در سامانه مدرس دلیجان برگزار کرد.

در این نشست خانم سرافرازی، ضمن تبیین این موضوع که هر انسانی باید تحت ولایت کسی باشد، وگرنه در ولایت شیطان خواهد بود گفت: همه ولایت ها چه خاص و چه عام  به ولایت الله باز می‌گردد، اما مهمترین دلیل عدم ولایت پذیری، هوای نفس است.

وی ادامه داد :ولایت پذیری یعنی تن دادن به ولایت خدا و رسول و اهل بیت(ع) و واگذاری جریان تدبیر امور به ایشان. این معنا مرادف با ورود به حیطۀ سلطنت الهی و تسلیم محض در برابر ولیّ و اطاعت بی چون و چرا از اوست. هم چنین بی‌توجهی به هوای نفس و غلبۀ ارادۀ مولا بر خواهش‌ها و تمایلات درونی از دیگر لوازم این نحوه مواجهه با ولایت است.

خانم سرافرازی خاطرنشان ساخت :کسانی که در مقابل ولایت سر تسلیم فرود می آورند، در راه تحقق ارادۀ ولی از همۀ آنچه دارند، می گذرند و ارادۀ مولا را بر ارادۀ هر آنچه غیر از او، ترجیح می‌دهند، چرا که مولا سزاوارتر است بر عبد، حتی نسبت به خود او. همـﮥ تعلقات انسان ولایت پذیر در برابر مولا رنگ می بازد. زمانی که ولایت پذیرفته می شود، عشق به پدر و مادر و فرزند و همسر و مال و پست و مقام و ... بی اثر می شود و جای خود را به سرسپردگی و تفویض می دهد. خدا در این جهان گروهى از انسان ها را براى خود برگزیده و نام حزب الله را بر آنان نهاده است. این گروه، همان ولایت پذیران هستند: «وَ مَنْ یَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ» .

وی در پایان ادامه داد: ولایت پذیری همان خصیصه‌ای است که موجب شد اصحاب امام حسین(ع) حتی با برداشته شدن بیعت در شب عاشورا، ولیّ خدا را تنها نگذارند و بگویند که اگر هزار بار بمیریم و زنده شویم، باز حاضریم در راه ولیّ الله جان خود را فدا کنیم.

https://media.hawzahnews.com/old/fa/Original/1395/06/20/IMG19080090.jpg

برچسب‌ها