شیعیان با تاسی از پیام عاشورا اعمالشان را به سیدالشهداء(ع) شبیه کنند
281332

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرمی، با بیان اینکه هر لحظه عاشورا یک پیام برای جهانیان است، گفت: شیعیان با تاسی از پیام عاشورا اعمالشان را به سیدالشهداء(ع) شبیه کنند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد میرزایی در همایش شیرخوارگان حسینی که در مدرسه علمیه ولی عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) گرمی برگزار شد، یکی از پیام‌های جریان عاشورا را حفظ ناموس معرفی کرد و بیان داشت: امام حسین (ع) در حساس‌ترین و سرنوشت‌سازترین مواقع، از حفظ و حراست ناموس غافل نبودند بنابراین حرکت سیدالشهداء(علیه‌السلام) بایستی به‌عنوان مباحث اخلاقی و تربیتی در تمام مراکز علمی مورد توجه ویژه قرار گیرد.


وی با بیان اینکه هر لحظه عاشورا یک پیام و درس برای جهانیان است، گفت: شیعیان جهان بایستی با تاسی از پیام عاشورا اعمالشان را به سیدالشهداء(علیه‌السلام) شبیه کنند.


مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرمی بیان داشت: عزاداری بر امام حسین(علیه‌السلام) مقدمه‌ای برای درک پیام عاشورا و عملی‌کردن آن در زندگی است و زمانی این عزاداری اثر تربیتی خواهد داشت که همراه با معرفت باشد.


حجت‌الاسلام میرزایی با بیان اینکه سیدالشهداء‌(علیه‌السلام) در روز عاشورا بانوان را به گریه و زاری در خیمه و خفا دعوت می‌کرد، اظهار داشت: با این اوصاف، زنانی که با آرایش در روز عاشورا و در ملأ عام تبرج جاهلی می‌کنند نباید خود را منسوب به امام حسین(علیه‌السلام) بدانند.


 این مقام مسئول ادامه داد: حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در آن وضع بحرانی، برای حفظ ناموس اهل ‌بیت(علیهم‌السلام) از تعرض نامحرمان، اشیاء و لباس‌های قیمتی زنان را به دشمنان تحویل می‌داد که مردم بایستی این تدبیر خردمندانه را سرلوحه خود قرار دهند.
 

برچسب‌ها