تسلیم‌نشدن در برابر ظالم هدف سید‌الشهداء(ع) از حضور در بطن فتنه بود
281452

استاد حوزه علمیه، بزرگترین مأموریت امام حسین(ع) را حضور در صحنه کربلا عنوان کرد و گفت: هدف از حضور آن حضرت در بطن فتنه، هدایت مردم به سوی آزادی بود تا نسل‌های آینده در مقابل طغیان و ظلم نااهلان تسلیم نشده و با آنان مقابله کنند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام محمدرضا شمس، در آیین عزاداری دهه اول محرم که در مدرسه علمیه ولی عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) شهرستان گرمی برگزار شد، بزرگترین آینه کربلا را شعار سید‌الشهداء(علیه‌السلام) بیان کرد و اظهار داشت: کسی که می‌خواهد نهضتی را برای خود برگزیند بایستی در علم و عمل نسبت به آن دقت لازم را داشته باشد.
وی بزرگترین مأموریت امام حسین(علیه‌السلام) را حضور در صحنه کربلا عنوان کرد و گفت: هدف از حضور آن حضرت در بطن فتنه، هدایت مردم به سوی آزادی بود تا نسل‌های آینده در مقابل طغیان و ظلم نااهلان تسلیم نشده و با آنان مقابله کنند.

مدرس حوزه علمیه شهرستان گرمی ادامه داد: عاشورا ظهور انسان کامل در بالاترین مراتبش و سلوک قلبى و باطنى در عمیق‌‏ترین وجه آن بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین شمس افزود: دستگاه حضرت سیدالشهداء(علیه‌السلام) باید برای ما به یک مدرسه تبدیل شود که با حضور معلمانی چون حضرت عباس، حضرت علی اکبر و حضرت زینب(علیهم‌السلام) می‌تواند سبب تربیت انسان‌های زیادی شود.

سخنران مراسم تصریح کرد: ما بایستی به امام حسین(علیه‌السلام) به‌عنوان یک آیه قرآنی نگاه کنیم چراکه ایشان قرآن ناطق بودند و چون قرآن نقش هدایت‌گری داشتند.

وی گفت: حضور در مجلس سالار شهیدان یک نعمت الهی برای اهل حیات است، چراکه اهل برزخ حسرت حتی یک لحظه حضور در مجالس عزاداری سیدالشهداء(علیه‌السلام) را به دل دارند.

برچسب‌ها