حضرت زینب(س) پرچمدار نهضت عاشورا و زبان گویای مکتب حسینی است
282108

مدیر مدرسه علمیه الزهراء(س) بابل گفت: حضرت زینب(س) تا روز قیامت به عنوان نائب الحسین(ع) و زبان گویای مکتب حسینی و نمونه کامل از زن مسلمان است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم فاطمه روحانی راد، در جمع کارکنان مدرسه علمیه الزهرا(س) بابل، با اشاره به واقعه کربلا و نقش آن در تداوم و گسترش اسلام اظهار داشت: نکته مهم بعد از شهادت امام حسین(علیه السلام) و یارانش، نقش زنان در انتقال پیام این واقعه بود و پس از آن نیز راز تداوم و ماندگاری آن در تاریخ شد. این امر حتی غیرمسلمانان را تحت تأثیر قرار داد که نتیجه تلاش زنان در فرهنگ سازی و تربیت نسل متعهد به فرهنگ عاشوراست.

وی بیان کرد: برای یافتن الگوی زن نمونه، باید به گذشته بازگشت و به تاریخ و زنانی که تاریخ ساز بودند و صحنه هایی از شکوه و مجد را آفریدند نظر انداخت، اگر به محرم و عاشورا نگاهی داشته باشیم، خواهیم دید که حضرت زینب کبری(س)، همان بانوی نمونه ای است که با شخصیت فاطمی اش، پرچم عاشورا را برافراشته نگاه داشت و پیام مظلومیت امام حسین(علیه السلام) و یارانش را به گوش نسل های بعدی رساند و در تمام ابعاد اخلاقی، حجاب، عفت، شخصیت فکری و ایمانی و معرفتی، الگویی کامل برای تمام بانوان به شمار می رود.

مدیر مدرسه علمیه الزهراء(س) بابل، با اشاره به چگونگی الگوگیری بانوان منتظر از حضرت زینب(علیها سلام)، تصریح کرد: برای رسیدن به جامعه مهدوی و منتظر پرور، باید امتحانات و مسیر بسیار پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و در این مسیر سخت و پرتلاطم، در دوران آخرالزمان، قطعاٌ شناخت امام زمان(عجل الله) و الگوهای مناسب به ما کمک می کند. یکی از این الگوها، شخصیت وارسته و کامل حضرت زینب(علیها سلام) است.

وی با اشاره به ضرورت تربیت نسل مهدوی و سربازان امام زمان(عجل الله) توسط بانوان تاکید کرد: یک بُعد دیگر الگو بودن حضرت زینب(س)، بُعد سرباز پروری برای امام زمان خودش است، دو فرزند حضرت زینب(س)، در کربلا ایثارگری می‌کنند و با افتخار و عشق خود را فدای سیدالشهداء می‌کنند و در شهادت از بقیه یاران حضرت سبقت می‌گیرند. این به دلیل تربیت صحیح و روش درست تربیتی حضرت زینب(سلام الله) است، که بانوان ما باید چنین فرزندانی را تربیت کنند.

خانم روحانی راد خاطرنشان کرد: حضرت زینب(علیها سلام) در جهاد یاری امام زمانش، با جان و مال و زندگی و فرزندانشان و تمام داشته‌هایشان حضور پیدا کردند، که هم در جنگ سخت در کنار اباعبدالله (علیه السلام) بودند و هم در دوران جنگ نرم، با خطابه‌ها و افشاگری‌ها و با بصیرت دهی‌ها، امام زمان خود را یاری کردند و اجازه ندادند پرچم امام زمانشان روی زمین بیفتد. در مجلس کوفه و شام و در راه اسارت، هر جمعیتی را که دیدند، خطبه خواندن و ارشاد و آگاهی نمودند و اهداف امام زمان خویش را حمایت و ترویج کردند.

 وی تصریح کرد: یکی دیگر از ابعاد زندگی حضرت زینب(سلام الله)، بصیرت ایشان است، بصیرت به معنای اینکه انسان دوست و دشمن را بشناسد و تکلیف خود را بداند و تشخیص بدهد امروز وظیفه اش چیست و در جبهه حق قرار بگیرد، علت اوج گیری حضرت زینب(علیها سلام)، در معنویات این است که سه نکته را رعایت کردند، اول معرفت به خدا و معرفت به امام زمان خود، دوم محبت و عشق به امام حسین(علیه السلام) و سوم اطاعت و تسلیم محض از اباعبدالله(علیه السلام) را داشتند.

وی ادامه داد: حضرت، به قدری در مقامات معنوی اوج گرفتند که بعد از حادثه عاشورا در همان شب دهم، نماز شب ایشان ترک نشد، این سه ویژگی باعث شد که حضرت، به این توفیقات دست پیدا کنند و تا روز قیامت به عنوان نایب الحسین(علیه السلام) و پرچمدار نهضت عاشورا و زبان گویای مکتب حسینی و نمونه‌ی کامل از زن مسلمان باشند، یعنی الگویی که اسلام برای تربیت زنان، آن را در مقابل چشمان مردم دنیا قرار داده است و شاید مهم‌ترین بُعدی که شخصیت زن اسلامی می تواند آن را در مقابل چشم همه قرار دهد، تأثیری است که از اسلام پذیرفته است.

برچسب‌ها