بصیرت حضرت زینب(س) تهدیدهای دوران اسارت را به فرصت تبدیل کرد
282131

معاون فرهنگی مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهرستان گرمی، بحران‌شناسی را ویژگی برجسته حضرت زینب(س) دانست و گفت: بصیرت این بانوی بزرگوار تهدیدهای دوران اسارت را به فرصت تبدیل کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم سمیه یوسفی در نشست برخط(آنلاین) که با همکاری سپاه ناحیه گرمی و واحد حوزوی خواهران این شهرستان برگزار شد، در تبیین جایگاه رسالت حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در واقعه عاشورا گفت: آن حضرت افزون بر فضائل و مناقب شخصیتی که از خاندان وحی به ارث برده بود، در جاودانگی نهضت عاشورا، نقش فوق‌العاده‌ای داشت.

وی افزود: در فضایی که تحریف فکری و معرفتی، نهضت حسینی را تهدید می‌کرد، حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) با بصیرت و اتخاذ راهبردهای هوشمندانه و همچنین مدیریت بحران، همه تهدیدها را به فرصتی برای تبلیغ و روشنگری تبدیل کرد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهرستان گرمی، قیام‌های پس از واقعه کربلا را رهاورد بیدارگری حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) دانست و اذعان داشت: هنگام ورود اسرا به کوفه، زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) با سخنان آتشین خود، کوفیان را متوجه جنایتشان ساخت و جرقه‌های خشم و بیدارگری مردم کوفه را بر علیه حکومت فاسد یزید روشن کرد.

خانم یوسفی در این راستا ادامه داد: خطبه منطقی و غرای عقیله بنی‌هاشم در مجلس یزید، حاضران را سخت تحت تأثیر قرار داده و با دگرگونی اوضاع شام، بغض شامیان را به مودت نسبت به اهل بیت(علیهم‌السلام) و نفرت از یزید مبدل ساخت.

مدرس حوزه‌ علمیه خواهران، حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) را تراز الگوی بانوان جامعه معرفی کرد و افزود: این بانوی برجسته با دارابودن ويژگی‌های منحصربه‌فرد همچون حضور عفیفانه زن در اجتماع و سیاست، همسرداری شایسته، کرامات اخلاقی و غیره، بهترين الگوی زنان مسلمان است.

برچسب‌ها