امر به معروف و نهی از منکر را فقط در حوزه حجاب محدود نکنیم
282341

امام جمعه شازند با اشاره به گسترده بودن دایره مصداقی امر به معروف و نهی از منکر در همه حوزه ها گفت: امر به معروف و نهی از منکر را فقط به چند حکم خاص از جمله حجاب محدود نکنیم.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، به همت واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) آستانه، نشست پژوهشی "امر به معروف و نهی از منکر" در دفتر امام جمعه شهرستان شازند به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

در این جلسه  حجت الاسلام و المسلمین مهدی نژاد، امام جمعه شازند در سخنانی، به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر را فقط به چند حکم خاص از جمله حجاب محدود نکنیم، بلکه این فریضه، در همه حوزه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی کاربرد دارد و دایره مصداقی آن بسیار گسترده است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی نژاد گفت: اگر نسبت به منکرات در جامعه بی‌تفاوت باشیم، جامعه می‌میرد و عاشورا اتفاق می‌افتد. اما امر به معروف و نهی از منکر، از مرگ جامعه جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه ما باید این فرهنگ را حتما به درستی در جامعه نهادینه کنیم، خاطرنشان کرد: دین وقتی ما را بعنوان بهترین معرفی می‌کند به دلیل این خصیصه است که نسبت به یکدیگر و جامعه، بایستی احساس مسئولیت کرده و بی‌تفاوت نباشیم.

برچسب‌ها