برگزاری دوره سبک زندگی اسلامی در محلات
282477

دوره سبک زندگی اسلامی با عنوان «دو بال پرواز به سوی تعالی» در مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرستان محلات در استان مرکزی در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، دوره سبک زندگی اسلامی باعنوان «دوبال پرواز به سوی تعالی» به مدت چهارهفته، با مشارکت اداره اوقاف و امورخیریه محلات، در مدرسه علمیه فاطمیه سلام الله علیها این شهرستان، برگزار شد.

اولین جلسه این دوره با عنوان «مهارت افزایی همسرداری و روانشناسی تربیتی» با حضور دکتر شیخ حسن، مشاور تخصصی و استاد حوزه و دانشگاه، مهمان و استاد این دوره بودند.

وی به موضوع پیش ورز ذهنی و عامل استرس و اضطراب در افراد و اینکه چگونه استرس می تواند بر این پیش ورز اثربگذارد، اشاره کرد و گفت: استرس و اضطراب باعث داستانسرایی و ذهن مسئله محور می گردد. اگر داستان سرایی مدیریت شود و مرحله مسئله محور، برای حل کردن مشکلات جایگزین شود، می توان به خوبی و با آرامش، بسیاری از تنش ها و اختلالات عصبی را از بین برد.

آقای شیخ حسن، در ادامه یادآورشد: در مسائل همسرداری، ذهن داستانسرا اگر مدیریت شود، عواملی مانند طلاق و ناامنی در این حیطه به وجود نمی آید.

استاد حوزه ادامه داد: در جامعه دو مطلب بسیار مهم است که برای اداره و تربیت بلوغ جنسی، فکری و عاطفی در مسئله پیش ورزی و داستانسرایی باید مورد توجه ما باشد؛ اولویت اول مادر این زمینه خانواده هست که توضیح و چگونگی رسیدن به این نوع مدیریت در جلسه بعدی عنوان خواهد شد.

photo_2021-09-06_12-13-34.jpg

برچسب‌ها