حوزه های علمیه، نقش اساسی در احیای امر به معروف و نهی از منکر دارند
282523

دبیر ستاد امربه معروف و نهی‌ازمنکر شهرستان اردکان، بی تفاوتی نسبت به انجام این فریضه را سبب کم شدن برکات آسمانی، سلطه یافتن افراد سودجو بر جامعه و عدم استجابت دعا عنوان کرد و گفت: حوزه های علمیه، نقش اساسی در احیای امربه‌معروف ونهی ازمنکر دارند.

به گزارش  پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم حسینی پور در نشست احیای فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر در شهرستان اردکان، با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: حرکت امام حسین(علیه السلام ) به سوی کوفه و ناتمام گذاشتن حج واجب، با هدف برپایی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، نشان از ضرورت این امر واجب دارد. آیات و روایات متعددی در این باب وجود دارد و از جمله آیاتی که دلالت صریح بر دعوت گروهی به خير و امر به معروف و نهى از منكر می کند، می توان به آیه ۱۰۴سوره آل عمران اشاره کرد.

وی افزود: حکومت اسلامی یکی از زمینه های اجرای امر به معروف و نهی از منکر را فراهم کرده است، در ماده هشت قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از وظایف مردم و دولت، اجرای این فریضه بیان شده است؛ بنابراین این فریضه مهم دارای پشتوانه شرعی و قانونی می باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان تصریح کرد: بی تفاوتی نسبت به انجام  این واجب فراموش شده در جامعه، سبب کم شدن برکات آسمانی، سلطه یافتن برخی از افراد سودجو بر جامعه و عدم استجابت دعا می شود.

وی ادامه داد: بی شک حضور نخبگان و اساتید حوزه خواهران که دارای قدرت تعامل با آحاد جامعه هستند در کنار اعضای ستاد موثرتر خواهد بود.

در این جلسه اساتید و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر مدرسه، راهکارهایی برای احیای فرهنگ امربه معروف ارائه کردند که شناسایی طراحان لباس و معرفی آنها به ستاد در جهت طراحی لباس ها با رعایت شئون اسلامی، نظارت ستاد بر کسب جواز مغازه داران خانم در مراکز و فروشگاه های شهر، نظارت بیشتر ستاد بر بنرهای تبلیغاتی سطح شهر، مانور دادن ستاد بر مصادیق امربه معروف به غیر از حجاب از جمله پیشنهادهای مطرح شده بود.

برچسب‌ها