تحصیل امور دینی موهبت و هدیه‌ای الهی است
283034

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی راد، امام جمعه بابل گفت: تحصیل در مدارس علمیه به عنوان طلبه امام زمان(عج) نشان از آن است که خدای متعال خیر این بنده را خواسته تا او را عالم در دین کند و این موهبت و هدیه‌ای الهی است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی راد، در جمع هیات امناء، اساتید، کادر و طلاب جدیدالورود مدرسه الزهرا(سلام الله) بابل، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین(علیه السلام) و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و آرزوی موفقیت برای طلاب در مسیر فقاهت و تخصص در امر دین و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، اظهار داشت: در روایات متعدد از امامان معصوم(ع) وارد شده است که خداوند متعال اگر خیر بنده ای را بخواهد، او را فقیه در دین می کند و تحصیل در مدارس علمیه به عنوان طلبه امام زمان(عجل الله) نشان از آن است که خدای متعال خیر این طلبه را خواسته تا او را عالم در دین کند و باید آن را یک موهبت و هدیه الهی دانست.

وی ادامه داد: امروز، ضرورت تربیت کارشناس امر دین براساس مکتب اهل بیت(ع)، به دلیل گستردگی انقلاب اسلامی و صدور انقلاب اسلامی و بیداری ملت‌ها در جای‌جای جهان بر کسی پوشیده نیست، باید نیروهای جوان و خوش‌فکر در مدارس علمیه تربیت شوند و برای بیان احکام و معارف اهل بیت(ع) در این امر مقدس مجهز و آماده باشند.

امام جمعه بابل تصریح کرد: طلاب باید در کنار علم آموزی و اهمیت دادن به مباحث علمی، به تهذیب نفس و مباحث اخلاقی پرداخته و در جهت امر مهم تبلیغ مهارت‌های لازم اعم از فراگیری زبان و شیوه های نوین تبلیغی را کسب نمایند.

وی در ادامه به مواردی از وظایف تبلیغی طلاب از جمله  بصیرت، ولایت مداری، انس با قرآن و نهج البلاغه به اهمیت و جایگاه تبلیغی طلاب در جامعه اشاره و بیان کرد: در دنیایی که دشمن با زور و قدرت حرف خود را پیش می‌برند، طلاب می‌توانند با عزم و اراده ایران را به یکی از قدرت‌های بزرگ دنیا تبدیل کنند.

وی در ادامه روایتی از امام صادق(ع) را عنوان کرد: حضرت در این روایت می فرمایند: «هرکس برای خدا دانش بیاموزد و به آن عمل کند و به دیگران بیاموزید، در ملکوت آسمان‌ها به بزرگی از آن‌ها یاد می‌شود و می‌گویند برای خدا آموخته، برای خدا عمل کرد و برای خدا آموزش داد»؛ به همین دلیل یک طلبه باید برای خدا درس بخواند و برای خدا نیز تبلیغ کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی راد، ضمن تقدیر و تشکر از اعضای کانون رضوان تاکید کرد: در زمینه جذب طلبه ها در قالب کانون رضوان این توفیق را داشته اید که افرادی را با فضای حوزه آشنا کنید، قطعا اینها باقیات و صالحات است و تأثیر آن را در زندگی خواهید دید.

برچسب‌ها