نشست کتابخوان در مدرسه حضرت زینب(س) آستانه برگزار شد
283226

به مناسبت نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، واحد پژوهش مدرسه حضرت زینب(س) شهرستان آستانه در استان مرکزی، نشست کتابخوان را در کتابخانه مدرسه برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، به مناسبت اربعین حسینی، واحد پژوهش مدرسه حضرت زینب(س) شهرستان آستانه نشست کتابخوان را با حضور تعداد محدودی از طلاب در کتابخانه مدرسه برگزار کرد.

 در این نشست خانم خلیلی به معرفی چند کتاب در خصوص اربعین پرداخت که خلاصه کتاب ها به شرح زیر است: 

*کتاب «خس بی سر و پا» نوشته حمید حسام، انتشارات سوره مهر

کتاب «خس بی سر و پا» شامل سفرنامه این هنرمند در سال۹۳ به کربلاست که به بیان شور و حال مردم برای شرکت در اربعین حسینی پرداخته است و در آن تصاویری از پیاده‌روی شهید همدانی در اربعین حسینی منتشر شده است. 

*کتاب «سر بر خاک دهکده»، نوشته فائزه غفار حدادی

کتاب «سر بر خاک دهکده» روایت سفر یک بانوی نویسنده با چهار بادیگارد قدبلندش از پیاده روی اربعین در سال 1397 است. زنی که روزی به دهکده خاک بر سر سفر کرده، حالا به دهکده ای سفر می کند که دوست دارد سر بر خاکش بگذارد. 

فائزه غفار حدادی، نویسنده کتاب «خط مقدم» این بار به قلمش رنگ و بوی اربعین داده و از سفری نوشته است که پر از رحمت و برکت و جاذبه است.

در این کتاب نویسنده به جاذبه‌های سفر اربعین پرداخته و ان را با سفرهای اروپایی مقایسه کرده است. سر بر خاک دهکده، روایت جذابی از یک سفر معنوی توام با اشک و لبخند است.
 
 در پایان از ارائه کننده و شرکت کنندگان در این جلسه قدردانی به عمل آمد.

 

برچسب‌ها