خودسازی باعث رشد علمی می‌شود
283345

حجت‌الاسلام والمسلمین قنبری گفت: علم مفید، علمی است که باعث خدا‌شناسی، خود‌شناسی، وظیفه‌‌شناسی و آسیب‌شناسی شده و این چهار رکن، شاخصه‌های رسیدن به رشد و تعالی را برای انسان فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه خاتم‌الاوصیاء(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) شهر فاضل‌آباد استان گلستان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی قنبری در جمع اساتید و طلاب برگزار شد.

علم بدون ایمان، حجاب اکبر است

حجت‌الاسلام و المسلمین قنبری، با تسلیت ایام شهادت امام حسین(علیه‌السلام) و خاندان ایشان، آغاز سال تحصیلی را گرامی داشت و افزود: علم مفید برای اهل تقوا، با علم مفید برای سایر افراد متفاوت است، زیرا علم اهل تقوا، افزایش معنویت و رسیدن به درجات عالی را در پی دارد.

وی با استناد به حدیث امام صادق(علیه‌السلام) اشاره کرد: علم مفید، علمی است که باعث خدا‌شناسی، خود‌شناسی، وظیفه‌‌شناسی و آسیب‌شناسی شده و این چهار رکن، شاخصه‌های رسیدن به رشد و تعالی را برای انسان فراهم می‌کند.

امام جمعه شهر فاضل‌آباد خاطر‌نشان کرد: حلقه گمشده در جامعه و حکومت اسلامی، توحید است، برای مثال می توان گفت فراموشی نگاه توحیدی در عرصه اقتصادی باعث فساد اقتصادی می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین قنبری گفت: با علم می‌توان حقیقت عبودیت را درک کرد، ولی علم بدون ایمان، حجاب اکبر و لغزش و سقوط را به همراه دارد.

وی در پایان نشست ویژه اساتید خاطر‌نشان‌کرد: بیان نکات اخلاقی، مسائل شرعی و جملاتی ناب از نهج‌البلاغه و بیانیه گام دوم در کلاس درس توسط اساتید حوزه‌های علمیه، مسیر بالندگی و رشد علمی و معنوی را برای طلاب به ارمغان می‌آورد.

خودسازی باعث رشد علمی می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین قنبری در نشست ویژه طلاب گفت: علم در قرآن به عنوان ملاک برتری و وجه ممیزه بشر دانسته شده است؛ از این رو، فرشتگان بعد از اینکه حقیقت و استعداد علمی حضرت آدم(علیه‌السلام) را در حد بالا یافته، او را به عنوان خلیفه‌الله پذیرفتند.

وی با بیان این نکته که بانوان، با تربیت فرزند و راهبری خانواده یک مدیر محسوب می‌شوند، افزود: لازمه راهبری و مدیریت، علم و دانش است.

امام جمعه شهر فاضل‌آباد اشاره‌ کرد: خودسازی، زمینه‌ساز رشد ظرفیت روحی و وجودی انسان برای دریافت علم و فضیلت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قنبری در پایان تاکید کرد: طلبه مکتب امام صادق(علیه‌السلام) برای رسیدن به مراتب بالای علمی، باید در حالت اندوختن دانش و یا در حال آموزش علم به دیگران باشد.

برچسب‌ها