راه تجلی فیوضات الهی در انسان پاک شدن باطن از آلودگی‌های اخلاقی است
283617

مدیر مدرسه علمیه کوثر علی‌آباد ‌کتول، در آیین افتتاحیه سال تحصیلی طلاب جدیدالورود، شناخت آداب طلبگی و آفت‌های آن را از عوامل رشد و توفیق طلاب دانست و گفت: با پاک شدن باطن انسان از آلودگی‌های اخلاقی، توفیقات و فیوضات خداوند در او تجلی می کند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید طلاب جدیدالورود، در مدرسه علمیه کوثر علی‌آبادکتول برگزار شد.

خانم زهرا نظری در آغاز سخنان خود با اشاره به حدیثی در فضیلت علم و ادب از امیرالمومنین علی(علیه السلام) بیان کرد: یکی از هدف‌های مهم افراد در هجرت به حوزه‌های علمیه این است که دین را بشناسند و عامل و مروج آن باشند.

وی تفقه و شناخت دین اسلام، عمل به آموخته‌های دین، ترویج، تبلیغ و اثربخشی آن در زندگی دیگران را از محورهای مهم رسالت طلاب دانست و حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) را از مصادیق بارز طلاب واقعی معرفی کرد.

مدیر مدرسه علمیه کوثر علی‌آباد‌کتول، با استناد به آیات قرآن، انسان‌ها را به دو دسته صاحب خرد و سبک مغز تقسیم کرد و گفت: در این عالم، هر چیزی را با مقیاس اندازه‌گیری می‌کنند و بر اساس روایت امیرالمومنین (علیه‌السلام) مردم به سه دسته تقسیم می شوند: گروهی که به قله رسیدند و عالم ربانی شدند، دسته‌ای که در راه نجات خود تلاش می کنند و گروهی همچون پشه‌های ریز، اسیر باد هستند و قیمتی ندارند.

خانم نظری، به لزوم شناخت آداب طلبگی بر اساس سخنان مرحوم آیت الله مجتهدی پرداخت و اظهار کرد: شناخت آداب طلبگی و آفت‌های آن، عوامل رشد و توفیق طلاب را فراهم می کند؛ که بر اساس سخنان علمای اخلاق، انسان ابتدا باید باطن خود را از آلودگی‌های اخلاقی پاک کرده تا توفیقات و فیوضات خداوند در او تجلی کند.

وی ملاک ارزیابی انسان در قرآن را تقوا دانست و گفت: بر اساس روایات، بهای انسان، بهشت برین الهی است و یک مسلمان هیچگاه با علایق زودگذر دنیا قیمت و ارزش خود را از بهشت و قرب الهی تنزل نمی‌دهد.

برچسب‌ها