دینداری بدون حسن خلق، فایده ای ندارد
284998

استاد حوزه علمیه، در جمع خواهران طلبه مدرسه علمیه قدسیه بهشهر، گفت: دین تنها در نماز، روزه و اعمال فردی خلاصه نشده است. برای دیندار واقعی شدن، باید با محبت و گذشت باشیم، دینداری بدون حسن خلق، فایده ای ندارد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم بزرگزاده، در جمع طلاب مدرسه علمیه قدسیه بهشهر و خواهران شرکت کننده در مراسم جشن میلاد حضرت رسول(صل الله علیه و آله) بیان کرد: یکی از ویژگی های برتر پیامبر(صلی الله علیه آله) نسبت به سایر انبیا، که باعث شد اسلام رشد سریعی داشته باشد، با توجه به عمر23 ساله نبوت، انس آن حضرت با قرآن و خوش خلقی ایشان با مردم بود.

وی تاکید کرد: طبق فرموده امام صادق(علیه السلام)، دین بر پایه محبت بنا نهاده شده، حب یعنی مهر و دوستی، یکی از اشکالات بعضی از مذهبیون این است که اگر فردی بی حجاب و یا بی نماز را می بینند، برخورد خوب و مناسبی با او ندارند، در حالی که پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله)، همواره خوش اخلاق بودند و تبسم به چهره داشتند.

خانم بزرگزاده افزود: امام صادق(علیه السلام) فرمودند، اگر کسی با همنشین و همراه خود حسن خلق نداشته باشد، مومن نیست، پس کسی که با اهل خانواده و همین طور با همسایگانش به گونه ای برخورد کند که اذیت شوند، مومن نیست. دین ما تنها در نماز، روزه و اعمال فردی خلاصه نشده است بلکه حب و محبت خلاصه شده ی دین ماست، اگر می خواهیم جزء دینداران واقعی باشیم، باید با محبت و گذشت به این درجه برسیم وگرنه، دینداری منهای حسن خلق، فایده ای ندارد.
 

برچسب‌ها