حوزه‌های علمیه حیات طیبه برای رسیدن به کمال است
285057

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، در همایش طلیعه حضور طلاب مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) شهر فاضل آباد، با بیان این نکته که حوزه‌های علمیه حیات طیبه برای رسیدن به کمال است، بیان کرد: فراگرفتن علم دین از واجبات نفسی است.

به گزارش پایگاه‌ خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم سکینه حاجی‌آبادی اعلام کرد: همایش طلیعه حضور طلاب نوورود مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) شهر فاضل آباد، به مدت یک هفته برگزار شد.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده در این همایش؛ برگزاری کارگاه آشنایی با نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، رفاقت با شهداء با حضور مادر شهید مدافع حرم شهید محمدرضا شیبانی‌مجد، نشست اخلاقی، برگزاری مسابقه، اردو و ... است.

خانم حاجی آبادی اضافه کرد: به‌منظور کسب معرفت و شناخت نسبت به کتب دینی و منابع پایه، کتاب‌های قرآن کریم، مفاتیح‌الجنان، صحیفه‌سجادیه و نهج‌البلاغه به طلاب ورودی اهداء شد.

* رمز موفقیت طلاب الگوگیری از سیره پیامبر(ص) است

در این برنامه، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ، مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، با بیان این نکته که حوزه‌های علمیه حیات طیبه برای رسیدن به کمال است، بیان کرد: فراگرفتن علم دین از واجبات نفسی است.

وی اذعان کرد: بانوان طلبه نقش بسزایی در نزدیک شدن به تمدن اسلامی و جامعه ظهور دارند، زیرا بانوان با نقش مادری و همسری پناهگاه امن افراد جامعه هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان خاطرنشان کرد: رمز موفقیت طلاب، الگوگیری از سیره پیامبراسلام(صلی‌الله‌علیه‌آله) در انس عملی با قرآن است، یعنی تمام جوانب زندگی خود را قرآنی کنند.

* نهج‌البلاغه و صحیفه‌سجادیه عصاره تفکر اهل بیت(علیهم‌السلام) هستند

خانم فاطمه ملازاده در کارگاه آشنایی با صحیفه‌ سجادیه و نهج‌البلاغه، بهترین گنجینه‌های روی زمین را کتاب‌های قرآن‌کریم، صحیفه‌سجادیه و نهج‌البلاغه و اصول‌کافی معرفی کرد.

وی اضافه کرد: صحیفه سجادیه و نهج البلاغه، عصاره تفکر اهل بیت(علیهم‌السلام) و سرتاسر علم و معرفت و در واقع تفسیری از آیات قرآن هستند.

کارشناس مسائل دینی خاطرنشان‌کرد: صحیفه‌سجادیه در قالب دعا برای تمام مسائل زندگی ما گره‌گشایی می‌کند و با دعا مانند قطره‌ای به دریا متصل می‌شود.

* از امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر هراسی ندارم

خانم مریم حسینی، مادر شهید محمدرضا شیبانی مجد، گفت: بعد از شهادت محمدرضا، همیشه حضور او را در کنار خود حس می‌کنم و برای کوچک‌ترین مشکلاتم از او کمک می خواهم.

مادر شهید مدافع حرم بیان کرد: فرزندم با غیرت و عزت، برای حفظ حرم به شهادت رسید، من هم همیشه برای حفظ حجاب، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر می‌کنم و از طعنه هیچ فردی هراس ندارم.

* با انتخاب دوست شهید، رشد معنوی داشته باشید

خانم فاطمه مسعودی روایتگر دفاع مقدس، با استناد به سخن رهبر ‌معظم‌ انقلاب(مدظله‌العالی) گفت: شهدای مدافع حرم، اجر دو شهید را دارند زیرا این شهداء با هجرت به خارج از مرزهای ایران در جایی که اسلام نیاز داشت، به دفاع پرداختند.

وی اضافه کرد: در دوران طلبگی علاوه بر انتخاب یک معلم اخلاق، یک دوست شهید هم برای خود انتخاب کنید تا در مشکلات و رشد معنوی از آنها مدد بگیرید.

اصول معرفتی در حوزه‌های علمیه قابل دسترسی است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قنبری گفت: اصول معرفتی در حوزه‌های علمیه قابل دسترسی است به شرط اینکه هدف الهی باشد.

امام جمعه شهر فاضل‌آباد با بیان این مطلب که طلبگی بهترین مسیری است که قلب را آماده دریافت معنویات می‌کند، افزود: نعمت طلبگی نیاز به شکر مداوم دارد.

وی تصریح کرد: تلاش و صبر در علم‌آموزی و جریان کار علمی آن را قیمتی و گرانبها می‌کند.

برچسب‌ها