شیعه استاد تبدیل تهدیدها به فرصت است
285996

مدرس سازمان فرهنگی سراج بابل گفت: ذات شیعه منعطف است و شیعه استاد تبدیل تهدیدها به فرصت است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، آقای حسین حسین زاده، مدرس سازمان سراج بابل، در جمع طلاب و کادر مدرسه علمیه بابل، که به صورت سلسله جلسات برگزار می شود، در موضوع "مدیریت و استفاده درست از فضای مجازی"، اظهار کرد: در فرایند آموزشی، سعی داریم ماهیگیری بیاموزیم نه اینکه به افراد ماهی بدهیم و در حوزه تربیت، راهکارها را براساس اصول بیان کنیم.

وی ادامه داد: اهمیت فضای مجازی با توجه به این سخن مقام معظم رهبری(حفظه الله) که فرمودند، غایت انقلاب ما، تشکیل حکومت اسلامی است که بواسطه ی آن به تمدن اسلامی برسیم، روشن می شود که تمدن آینده، بر پایه ی فضای مجازی است، منظور ما از فضای مجازی، استفاده از لپ تاپ و کامپیوتر نیست، مسئله ی اصلی ما گوشی هوشمند است، سیلی آمده، آنهایی که توانستند خانه هایشان را ایمن کنند و گوشی نخرند که دستمریزاد، آنهایی که تهیه کرده اند، باید در چگونگی مدیریت آن دقت کنند.

آقای حسین زاده بیان کرد: اصولی را باید در استفاده از فضای مجازی مورد اهمیت قرار دهیم، از مهمترین آنها، اصل مسئولیت پذیری است، نوجوان باید برای مصرف اینترنت، خودش هزینه کند و از پول ماهانه خودش خرج کند، به این شکل، مسئولیت هزینه کردن برای اینترنت و حتی مدیریت مصرف آن را یاد می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اغلب خانواده های مذهبی، برای رژیم غذایی و مصرف مواد خوراکی، نوع و مقدار غذایی که وارد بدن می شود و روی سلامت جسم موثر است، اهمیت خاصی قائلند، چطور می شود به غذای روح خود و خانواده شان، بی توجه باشند؟

مدرس سازمان سراج تصریح کرد: یکی از اصول مهم در زندگی، اصل مدیریت است، اگر مدیریت زمان و مکان صورت نگیرد، اعتیاد رخ خواهد داد، راهکار آن، برنامه ریزی منظم در استفاده از فضای مجازی است، باید به ازای برنامه، پاداش در نظر گرفته شود، نوجوان باید در قبال رعایت نظم در ساعت استفاده از اینترنت، پاداشی دریافت کند، باید به او بیاموزیم که در هر مکانی از گوشی استفاده نکند و استفاده از آن را مدیریت کند.

وی با اشاره به اصول دیگری از قبیل اصل آموزش و آگاهی، اصل ایمن سازی، اصل جایگزین سازی و اصل ترویج و استمرار آن افزود: بهترین شیوه بیان مسائل برای نوجوان و مدیریت او در فضای مجازی، استفاده از زبان لین و قول احسن بطور مستمر و هوشمندانه است، لزوما هر اپیدمی و همه گیری خوشایند نیست و ممکن است مثبت نباشد؛ از جمله این موارد استفاده همگانی از گوشی های هوشمند است، اما اگر ما شیعه ایم و اگر رهبرمان، مقام معظم رهبری هستند، این تهدیدها ان شا الله تبدیل به فرصت خواهند شد.

وی در پایان تاکید کرد: ذات شیعه منعطف است، شیعه استاد تبدیل تهدیدها به فرصت است. باوجود همه این تهدید ها و هجمه ها، ما معتقد و امیدواریم همین کودک و نوجوانی که با این فضا مورد تهدید قرارگرفته، با کمک طلاب و دلسوزان نظام زیر سایه الطاف امام عصر(عج)، از همین ابزار علیه سازندگان آن استفاده خواهند کرد.
 

برچسب‌ها