کارگاه مشاوره ویژه زنان بدسرپرست و بی سرپرست در قروه برگزار شد
286341

معاون فرهنگی حوزه علمیه الزهرا(س) از برگزاری کارگاه خدمات مشاوره به زنان بدسرپرست و بی سرپرست خبر داد و گفت: این کارگاه با هدف توانمندسازی روانی و دستیابی به سبک زندگی اسلامی و شناسایی آسیب ها، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام و المسلمین فرهنگیان در کارگاه خدمات مشاوره به زنان بدسرپرست و بی سرپرست، که از سوی معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) قروه برگزار شد، جنس و نوع محبت مادر را از نوع محبت خداوند بیان کرد و گفت: خالص‌ترین محبت را که تا الان دریافت نموده ایم، محبت مادر بوده است.

استاد و مشاور حوزه با بیان این روایت که خداوند، رحمت را 100 جزء قرار داد و از این صد جزء 99 جزء آن را برای خودش قرار داد و یک جزء آن را بین مخلوقات تقسیم کرد، گفت: از این روایت معلوم می شود که چقدر خداوند تعالی مهربان و رحیم است، رحمت و مهربانی خداوند به تنهایی 99 برابر رحمت و مهربانی همه مخلوقات است، و اگر کسی مهربانی و رحمت الهی را درک کرد و چشید دیگر تشنه و نیازمند مهربانی و رحمت دیگران نمی گردد.

حجت الاسلام والمسلمین فرهنگیان تصریح کرد: هیچ کس به اندازه خدا در این دنیا نگران ما نیست، تا این حرف ها را می زنیم یک سوال در ذهن ما پیش می‌آید پس چرا خداوند این همه سختی و بدبختی در زندگی ما قرار داده است، اگر خدا ما را دوست دارد این همه سختی در زندگی ما چیست؟

وی در ادامه با اشاره به مشکلات و سختی های دنیوی، گفت: فلسفه آزمایش الهی به تکامل رسیدن انسان، رحمت الهی و برگشت انسان به سوی خداست و راهکارهای برون رفت موفقیت آمیز از آزمایش، صبر، تقوا، تسلیم در برابر خدا و .... می باشد.

استاد حوزه با اشاره به عمومیت ابتلاء به مشکلات، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم، به آزمایش نمودن بعضی از پیامبران الهی و قوم آنها هم اشاره نموده است که به نظر می رسد بیان این مطلب، قوّت قلب و تسکین مردم باشد که بدانند آزمایش الهی همگانی است و بتوانند همچون پیامبران با استفاده از عوامل موفقیت برون رفت، از آزمایش الهی سربلند بیرون آیند. زندگی هیچ انسانی بدون مشکل نیست، حتی پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: هیچ انسانی به اندازه من در دنیا اذیت نشد.

استاد حوزه با اشاره به تناسب عدالت خداوند با مشکلات بندگان، افزود: قانون خدا این است که انسانی که پای روی کره ی زمین می گذارد باید مشکل داشته باشد، اما هیچ وقت خداوند بیشتر از توانش به شما مشکل نمی دهد، خدا ظالم نیست عالم است بیشتر از مشکلات به تو نمی دهد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) بیان کرد: نوع سختی ها با هم فرق دارند. امام صادق علیه السلام می فرماید: خداوند یک انسان را گاهی با همسرش، گاهی با فرزند، گاهی با همسایه و گاهی هم در مسیر زندگی او یک انسانی را قرار می دهد که سختی بکشد.

وی برخورد با سختی را مسئله مهم زندگی دانست و تاکید کرد: باید یاد بگیریم که با هر سختی چطور برخورد کنیم، دیدگاه ما به سختی ها، از جنس نعمت و محبتی از طرف خداوند باشد؛ از نماز غافل نشوید که بهترین راه برای فرار از مشکلات و حل آن ها ارتباط با خداوند بزرگ و صبر در برابر این مشکلات است.

در پایان استاد فرهنگیان و خانم پرویزی به مشاوره خصوصی به مراجعه کنندگان پرداختند.

برچسب‌ها