گزارشی از سفر سه روزه مدیرکل برنامه و بودجه حوزه های علمیه خواهران به استان کرمانشاه
286495

مدیرکل برنامه و بودجه حوزه های علمیه خواهران به همراه جمعی از مدیران این اداره کل، با هدف بررسی روند برنامه ریزی مدارس و بازدید از مدارس مناطق محروم به استان کرمانشاه سفر کردند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، مدیرکل برنامه و بودجه حوزه های علمیه خواهران به همراه جمعی از مدیران این اداره کل، با هدف بررسی روند برنامه ریزی مدارس و بازدید از مدارس مناطق محروم در آبان ماه سال جاری، به کرمانشاه سفر کردند.

در این سفر مدیرکل برنامه و بودجه، رئیس اداره برنامه ریزی اجرایی، رئیس اداره بودجه و کارشناس اداره آمار و اطلاعات، به بررسی روند پیشنهاد برنامه، تصویب برنامه ها در کمیسیون توسعه و برنامه ریزی و روند اجرا و مشکلات احتمالی مدارس در اجرای برنامه های ابلاغ شده پرداختند.

با قوت گرفتن راهبرد مدرسه محوری و تغییر جریان برنامه ریزی از مدرسه به سمت ستاد، مرکز برنامه ریزی و نظارت با مشخص کردن سقف بودجه مدارس استان، فرایند برنامه ریزی را در تیرماه سال جاری آغاز کرد. برنامه‌های پیشنهادی مدارس در کمیسیون توسعه و برنامه ریزی بررسی و پس از تصویب استان ارسال و بعد از بررسی اولیه در اداره برنامه و بودجه به استان‌ها ابلاغ شد.

بررسی فرآیند برنامه ریزی در سال اول اجرایی شدن این طرح از اهم اولویت های مرکز برنامه ریزی و اداره کل برنامه و بودجه است. آنچه که اتفاق افتاد توجه به اقتضائات و مسائل، استعداد نیروی انسانی و منابع در برنامه ریزی توسط مدرسه و اشراف مدیریت های استانی بر برنامه‌های مدارس بود.

روز اول سفر

در روز اول این سفر، حجت الاسلام والمسلمین نصیری پور، مدیرکل برنامه و بودجه حوزه های علمیه خواهران، با هیات همراه از مدرسه الزهرا(س) گیلانغرب و مدرسه امام حسین(ع) قصرشیرین بازدید کردند.

در این بازدید، مدیر و کادر مدارس، برنامه‌های در حال اجرا و مشکلات احتمالی در مسیر اجرای برنامه ها را بیان کردند. مدیرکل و مسئولین اداره برنامه و بودجه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، نسبت به حمایت از اجرای مطلوب برنامه ها و برطرف کردن مشکلات و موانع  قول مساعد دادند و در ادامه از امکانات مدرسه بازدید کردند.

روز دوم سفر

در روز دوم سفر، مدیرکل برنامه و بودجه حوزه های علمیه خواهران، نشستی با معاونان مدیریت استان کرمانشاه برگزار کرد.

در این نشست همکاران مدیریت استان کرمانشاه از وضعیت اجرای برنامه در بخش های مختلف گزارشی ارائه کردند و نسبت به میزان عدم تحقق برخی برنامه ها، آسیب شناسی صورت گرفت. مدیر کل و مسئولین اداره کل برنامه و بودجه و ارزیابی حوزه های علمیه خواهران، ضمن رفع برخی ابهامات نسبت به برطرف شدن برخی از مشکلات اجرایی قول مساعد همکاری دادند.

روز سوم سفر

در آخرین روز سفر، مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) شهرستان کنگاور آخرین مقصد بازدید از مدارس حوزه های علمیه خواهران استان کرمانشاه بود.

در این بازدید، خانم رضوی، مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) کنگاور، که از طلاب سطح چهار مدرسه معصومیه قم هستند گزارشی از وضعیت مدرسه ارائه داد. در ادامه وی به معرفی معاونان خود پرداخت و بیان داشت که به دلیل کاهش تعداد طلاب مدرسه تعداد معاونان نیز کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه ساختمان مدرسه حضرت زهرا(س) کنگاور، ملکی است، ابراز امیدواری کرد با ساخت مدرسه جدید به توان از این مدرسه به عنوان منابع پایدار استفاده کرد و بخشی از هزینه های مدرسه را از این طریق تامین کرد.

در ادامه معاون آموزش مدرسه حضرت زهرا(س) کنگاور، به گزارشی از وضعیت داوطلبان و پذیرفته شدگان و عملکرد سفیران رضوان پرداخت و بیان داشت: به رغم تلاش ها برای جذب طلاب متاسفانه با کاهش پذیرش مواجه هستیم. 

مشاور مدرسه نیز گزارشی از عملکرد مشاوره در دوران کرونا و ایام تابستان ارائه کرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین نصیری پور، مدیرکل برنامه و بودجه ضمن تقدیر از زحمات مدیر و معاونان مدرسه، به بیان رویکرد جدید برنامه ریزی و تخصیص بودجه پرداخت و در خصوص رفع برخی مشکلات و کاستی های مدرسه قول مساعدت و همکاری داد.

برچسب‌ها