هدف تشکیل بسیج صیانت از ارز‌ش‌های انقلاب است
287231

رابط نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان علی‌آبادکتول، هدف از تشکیل بسیج را صیانت از ارز‌ش‌های انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، نشست روشنگری به مناسبت هفته بسیج در مدرسه علمیه کوثر شهرستان علی‌آباد کتول برگزار شد.

حجت‌الاسلام امیر اسماعیلی با اشاره به اینکه بسیج، مسئله جدیدی نیست و از صدر اسلام تا‌کنون فعالیت دارد، بیان‌کرد: در دوران صدر اسلام به هنگام حمله کفار و منافقین، مسلمانان داوطلبانه در مساجد جمع می‌شدند تا توان خود را از نظر نیروی انسانی و تجهیزات ‌نظامی برای مقابله با دشمنان اسلام بسیج کنند.

وی انقلاب‌ اسلامی ایران را الهام گرفته از اسلام ناب محمدی دانست و اظهار‌‌ کرد: در طول تاریخ اسلام، همواره دشمنان سعی کردند به اشکال مختلف از پیشرفت و ترقی مسلمانان جلوگیری کنند؛ امروزه نیز توطئه‌ها و تحریک‌های کشور‌های غربی بر ضد این کشور انقلابی شدت یافته تا با حمله مسلحانه و هجوم فرهنگی به ایران و انقلاب اسلامی، حاکمیت طاغوت را دوباره برقرار سازند.

رابط نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان علی‌آبادکتول، هدف از تشکیل بسیج را صیانت از ارز‌ش‌های انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: عظمت اهداف انقلاب و گستردگی توطئه‌های دشمنان، ایجاب می‌کرد که برای حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی، ارزش‌ها و اهداف آن در برابر شبیخون ابرقدرت‌ها، حرکتی خودجوش در جهت حفظ و حراست دست‌آوردهای انقلاب اسلامی تشکیل شود.

وی بسیج را یک حرکت منظم و سازمان‌یافته اجتماعی دانست که با توجه به فرهنگ هر جامعه و در شرایط خاصی مانند جنگ، حوادث غیر‌مترقبه و حتی در زمان صلح و آرامش، همواره به صورت آماده‌باش هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیلی گفت: بسیجی نیرویی فعال و آماده به منظور تحقق آرمان ارزنده انسانی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی با زمینه‌سازی در راستای ظهور منجی‌عالم‌ بشریت است.

وی با اشاره به خصوصیات شخص بسیجی عنوان کرد: یک فرد بسیجی باید معتقد، مکتبی و ولایت‌پذیر باشد و در همه حال با آگاهی کامل بتواند از دین و ولی خود دفاع کرده و رضایت حق تعالی را مبنای حركت و فعالیت خود بداند.

رابط نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان علی‌آبادکتول ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های فرد بسیجی اهل مطالعه بودن، اخلاص، تواضع و فروتنی، غیرت دینی، صبر و سعه‌صدر، حسن خلق، شجاعت و شهامت، مردمی بودن و شهادت‌طلبی است.

برچسب‌ها