دوران دفاع مقدس مملو از خاطرات تلخ و شیرین بود
287957

خانم عباس‌زاده، بانوی رزمنده دفاع مقدس در جمع طلاب خواهر بسیجی، ضمن بیان خاطرات خود از دوران جنگ تحمیلی گفت: جنگ سراسر از خاطرات تلخ و شیرین بود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم صفورا عباس‌زاده، از بانوان رزمنده در دوران دفاع مقدس، در گفت‌و‌گویی در میان خواهران طلبه بسیجی، بیان داشت: در سن ۳۲ سالگی به منظور اطاعت از امر رهبری و کمک به رزمندگان اسلام با پشتیبانی حاجیه خانم جنیدی، مادر شهیدان جنیدی به هویزه در استان خوزستان اعزام شدم.

وی با اشاره به این که جنگ سراسر مملو از خاطرات تلخ و شیرین بود، افزود: در آشپزخانه هویزه در قسمت تدارکات مشغول شدم و تا زمانی که آنجا خدمت می‌کردم با خاطرات تلخ و شیرین بسیاری مواجه شدم و آنقدر از حضور در هویزه شادمان بودم که زمان برایم معنا نداشت.

این بانوی رزمنده ضمن اشاره به یکی از خاطرات شیرینش در شب ولادت پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) گفت: گروهی از مادران شهدای مازندرانی آنجا آمده بودند و به مناسبت این شب خجسته، سخنرانی و مولودی خوانی برگزار شد، برای استراحت شبانه یک اتاق ۱۲ متری به همه آنها دادند تا استراحت کنند و به دلیل کمبود فضا میخ هایی را به دیوار کوبیدند تا کیف‌ها و وسایل خود را آنجا آویزان کنند؛ بعد از مدتی استراحت وقتی همه در خواب بودند، ناگهان صدایی در اتاق پیچید و یکی از مادران با فریاد بلندی گفت «مرگ بر آمریکا»! با صدای آن مادر بقیه هم بیدار شدند و شروع کردن به شعار دادن؛ چون گمان کرده بودند دشمن حمله کرده است، بعد از مدتی که دیدند خبری از توپ و تفنگ و... نیست، متوجه شدند کیف یکی از خانم‌ها روی سر این بانو افتاده و وی به خیال آن که دشمن حمله کرده، شعار داده است.

خانم عباس زاده به خاطره‌ای تلخ از آن روزها اشاره کرد و یادآورشد: روز چهارم تیرماه سال ۱۳۶۷، مصادف با میلاد امام رضا(علیه‌السلام)، وقتی غذا را آماده کردیم، آن را برای رزمندگان فرستادیم، اما مدتی بعد تمام غذا را برگرداندند و اعلام کردند تمام رزمندگان در عملیات جزایر مجنون یا به شهادت رسیده اند و یا به اسارت دشمن درآمده اند؛ بعد شنیدن این خبر از شدت ناراحتی دیگر هیچ کدام از ما به آن غذا نگاه نکردیم.

این بانوی رزمنده در پایان از حضور در مدرسه علمیه فاطمیه رودسر و میان خواهران طلبه بسیجی ابراز خرسندی و برای ایشان آرزوی موفقیت کرده و بر پاسداری از خون شهیدان تاکید کرد.

برچسب‌ها