دعوت به نماز، با عمل باشد نه زبانی
288549

کارشناس مذهبی در نشست بصیرت افزایی «شیوه‌ های دعوت به نماز» در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) آشتیان گفت: برای دعوت دیگران به نماز، باید از شیوه های عملی کمک گرفت نه صرفا تذکر لسانی. آن هم عملی که نشان می دهد از نمازتان لذت و بهره می برید.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، نشست بصیرت افزایی با موضوع "شیوه‌ های دعوت به نماز" با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی موحدی، استاد حوزه و دانشگاه ویژه فعالان و خواهران طلبه، در سالن پژوهش سرای مدرسه علمیه امام خمینی(ره) آشتیان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی در این نشست در سخنانی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد متدین جامعه، بی توجهی یا کاهلی اطرافیان، دوستان و اعضای خانواده آنها نسبت به نماز است. دغدغه‌ای که مدام فکر این گروه را به خود مشغول کرده و در پی راه‌های دعوت این افراد به نماز هستند اما، برای ورود به هر کاری اول باید شیوه‌ها و روش‌های ورود به آن کار را آموخت تا به نتیجه مطلوب دست یافت.

وی تصریح کرد: مبلغان دعوت به نماز، مصداق کسانی هستند که دعوت به خیر می کنند. پس لازم است قبل از دعوت به نماز از خدای متعال کمک بخواهند و در این زمینه استمرار داشته باشند.

استاد حوزه، به چند مورد از روش های دعوت به نماز اشاره کرد و گفت: "بیان آثار و برکات نماز"، "توجه به سابقه تاریخی نماز"، "توجه به همراهی نماز با کمالات دیگر"، "تشکر از صاحب نعمت" از جمله شیوه های دعوت به نماز است که می توان از آن بهره گرفت.

وی در پایان گفت: مهمترین توصیه، یا عمل امکانپذیر است. اگر می خواهید دیگران را به نماز دعوت کنید، با عمل باشد نه با زبان. عملی که نشان می دهد از نمازتان لذت و بهره می برید.

برچسب‌ها