رسالت حوزه های علمیه در پاسخگویی به شبهات و تربیت کارشناسان توانمند در این عرصه
289514

کارشناس مذهبی در جمع دانشجویان و طلاب بهشهر، با اشاره به اینکه اوّلین مخاطب شبهات، جوانان هستند، گفت: پاسخ به شبهات و تأمین و تربیت کارشناسان توانمند پاسخگو به شبهات، بر عهده حوزه‌های علمیه و علمای دین است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم سمیه قاسمي، کارشناس مذهبی، در جمع دانشجویان و طلاب مدرسه علمیه قدسیه بهشهر، با اشاره به موضوع رسالت طلاب و روحانیون در جامعه و دانشگاه بيان كرد: جامعه روحانیت نباید نسبت به مسائل جامعه بی اعتنا باشند، مقام معظم رهبری در این راستا می فرمایند، این که شخصی در یک گوشه‌ای بنشیند و بگوید من به کارهای کشور و نظام کاری ندارم، افتخار نیست، روحانی باید از وجود چنین نظامی که پرچمش اسلام و قانونش فقه اسلامی است، با همه‌ی وجود استقبال کند.

وی ادامه داد: جوانان قشری هستند که اوّلین مخاطب شبهات قرار می گیرند، پاسخ به این شبهات و تأمین این افراد به عهده حوزه‌های علمیّه است، البته ممکن است افرادی غیرحوزوی هم این توانایی را داشته باشند، اما متصدّی اصلی، علمای دین هستند.

خانم قاسمی تصریح کرد: مبلغی که در دانشگاه حضور پیدا می کند و می خواهد تأثیر بگذارد، باید خصوصیاتی مثل شناخت محیط و مخاطب و مسائل، علایق و اعتقادات دانشجویان و راه های تاثیرگذاری را بیاموزد و از تقوا و احتیاط در عمل برخوردار بوده تا مفید باشد.

کارشناس فرهنگی در بیان رسالت دانشجو تاکید کرد: یکی از رسالت های دانشجویان این است که مدرک گرا نباشد، چون این رویه به علم لطمه می زند و آنان بازیچه جریانات سیاسی قرار می گیرد. رسالت بعدی آنها تلاش برای فهمیدن است، یعنی تفکر کنند و نظراتشان را روشن و صریح ابراز نمایند و تمام جهت گیری های بعد از انقلاب که برای دانشگاه ها ایجاد شده است را حفظ کنند.
 

برچسب‌ها