کسب علم در هر حوزه‌ای ارزش ذاتی دارد
289627

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در همایش طلیعه حضور برای طلاب نو ورود استان کرمانشاه در شهر مقدس قم بیان کرد: کسب علم در هر حوزه ای ارزش ذاتی دارد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام و المسلمین گودرزی مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه، در همایش طلیعه حضور طلاب نو ورود این استان که در شهر مقدس قم درجوار مسجد مقدس جمکران و بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) برگزار شد، با تبریک ورود به حوزه علمیه به طلاب خواهر، اهمیت نیت ورود به حوزه را مورد توجه قرار داد و خطاب به طلاب گفت: ان شاءالله همه در راه تفقه در دین و یاری دین به حوزه علمیه قدم گذاشته ید، اما نیت فقط ابتدایی نیست، استمراری هم هست و حتی اگر نیت ابتدای راه کاملا خوب نباشد، امکان دارد به مرور اصلاح و بهتر شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه، در ادامه به منظور آشنایی بیشتر طلاب با علوم حوزوی، به تمایزات حوزه و تبیین گستردگی علوم حوزوی و اهمیت وقت گذاشتن برای تخصص و تبحر در آن اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین گودرزی، اظهار داشت: کسب علم در هر حوزه ای ارزش ذاتی دارد، بویژه کسب علوم دینی. یک از امتیازات برجسته در حوزه علمیه، کسب معنویات است.
 
وی با اشاره به حدیثی از امام جواد(علیه السلام) مبنی بر اینکه مومن نیازمند سه خصلت است: توفیق از سوی خداوند، واعظی از درون خود و پذیرش نسبت به کسی که او را پند می دهد، گفت: در مسیر طلبگی نیاز به لوازمی داریم که برایمان توفیق حاصل شود مانند حر، که زمینه توفیق و توبه او، احترامش به حضرت زهرا(سلام الله علیها) بود و شما طلاب نیز ان شاءالله با احترام به حضرت زهرای اطهر و پیروی از روش و فرامین ایشان، زمینه توفیق را برای خود آماده کنید.

در ادامه برنامه، خانم روحانی کارشناس مباحث دینی و خانواده، به بحث الزامات رفتاری خواهران طلبه پرداخت و گفت: برخورد و رفتار ما در استقبال آیندگان به حوزه علمیه تاثیر دارد.

وی ضمن اشاره به ریزش ها و رویش ها در حوزه علمیه، مصادیقی از ریزش ها و رویش ها را برای طلاب تحلیل کرد.

این همایش شامل دو بخش سخنرانی و برنامه زیارت بود که با برنامه زیارت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها