"فاطمه شناسی" و اقدام محوری آن حضرت در دفاع از ولایت
290041

مدیر مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد(س) بسطام در نشست فاطمه شناسی" گفت: حضرت صدیقه ی طاهره(سلام الله علیها) در پی احقاق حق امام خود چندین قدم محوری برداشتند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، نشستی باعنوان "فاطمه شناسی" با حضور جمعی از اساتید و کادر و با سخنرانی مدیر مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد(س) بسطام برگزار شد.

خانم فاطمه علیزاده در سخنانی به بیان دفاع از ولایت حضرت صدیقه طاهره(س) پرداخت و گفت: حضرت زهرا(سلام الله علیها) بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) وقتی امامت امیر مومنان علی(علیه السلام) را در نگاه مردم به حاشیه رفته دید، در پی احقاق حق امام خود چندین قدم محوری برداشتند.

وی افزود: اولین قدم بانوی مکرمه ی اسلام، دفاع کلامی از مولا امیرمومنان(ع) بود با خطابه ی خطبه ی با عظمت فدکیه مردم را در حمایت از ولایت دعوت نمود و در فرازی از خطبه بیان داشت که چون شما مردم میل پیدا کرده اید راحت زندگی کنید، امام شما در کنج غربت باید بماند! اقدام بعدی حرکت حضرت هست که نه تنها حرف زد، بلکه در خانه تک تک مهاجرین و انصار رفت و مردم را به امام دعوت کرد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد(س) بسطام تصریح کرد: سومین قدم حضرت فاطمه(س) در دفاع از ولایت، تحریم بود. قدم های بعدی حضرت، کمک گرفتن برای عقلانیت از نیروی عاطفه و هزینه نمودن ایشان بود، به گونه ای که حضرت زهرا(س) نگفت من جوانم و باردارم و چهار فرزند خردسال دارم و مردم مدینه مردمی نیستند که بتوان با آنان حرف زد، بلکه در میدان عمل وارد شد.

برچسب‌ها