مراقب باشیم بر اثر القائات دشمن دچار تفرقه نشویم
291482

استاد حوزه با اشاره به نیازمندی جهان اسلام به ولایت فقیه اظهار داشت: در دنیای امروز که تمام اسلام در برابر تمام کفر قرار گرفته‌ است، مراقب باشیم که براثر القائات دشمن دچار تفرقه نشویم.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، در مؤسسه آموزش عالی امام جعفر صادق(علیه‌السلام) شاهرود (سطح ۳)، نشست پژوهشی - فرهنگی با موضوع "ولایت‌مداری در مکتب سردار سلیمانی" به‌ مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار حاج‌ قاسم سلیمانی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضوی برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی در این نشست بیان کرد: ما دیندار زیاد داریم ولی آنچه که بیشتر مورد نیاز است، دین یار می‌باشد. دین یاری یعنی در هرنقطه ای که امام، اسلام و یا انقلاب به حضور و آمادگی ما در آن مقطع احتیاج دارد؛ در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و ... به اندازه وسع خودمان تا لحظه‌ای که زنده هستیم، تلاش کنیم و در این مسیر می‌توانیم از وجود مبارک مقام معظم رهبری که با وضعیت جسمی و سن بالایشان، سکان‌دار انقلاب و جامعه اسلامی است، الگو بگیریم.

وی در ادامه گفت: ما باید این سوال را در ذهن داشته ‌باشیم که برای انقلاب چه کرده‌ایم؟

وی با اشاره به جنگ خندق که بنا به فرموده پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) تمام اسلام در برابر تمام کفر قرار گرفته‌است، تصریح کرد: امروز نیز همانگونه است و گویا دشمن می‌خواهد جلوی الگو بودن و جهانی شدن ایران اسلامی را بگیرد؛ پس مراقب باشیم که براثر القائات دشمن دچار تفرقه نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی با اشاره به سخن شهید سلیمانی که ایران را تشبیه به حرم کردند، تصریح کرد: ایران حرم است و اگر این حرم بماند، باقی حرم‌ها می‌مانند و اگر ایران نباشد، بقیه ی حرم‌ها نیز باقی نمی‌ماند؛ جهان اسلام پیوسته نیازمند ولایت فقیهی که تنها نسخه نجات‌بخش است، می‌باشد.

 کارشناس مذهبی در فراز دیگری افزود: خداوند در حدیث کسا زمانی ‌که می‌خواهد اهل‌بیت(علیهم‌السلام) را معرفی کند همه ایشان را از طریق حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله‌علیها) معرفی می‌کند و این بانوی بزرگوار خودش را وقف ولایت کرد و سردار حاج‌قاسم سلیمانی نیز با الگوگیری از حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) این روش را ادامه دادند.

برچسب‌ها