بصیریت در شخصیت شهید سلیمانی در تمام ابعاد وجود داشت
291495

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در مراسم شهادت شهید سلیمانی گفت: بصیریت در شخصیت شهید سلیمانی در تمام ابعاد وجود داشت و چنین شخصی در زمانی که فضا غبارآلود شود، به بیراهه نمی‌رود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین گودرزی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه، در آیین دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی که به صورت مجازی به همت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه برگزار شد، گفت: با بررسی زندگی سردار سلیمانی پی می‌بریم که این شهید تلاش های زیادی در راستای درون‌سازی و دگرسازی داشته و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، به یک چهره درخشان و قهرمان دنیای اسلام تبدیل شد. همچنین رهبری فرمودند ایشان نمونه‌ای از تربیت شدگان مکتب امام امت بودند.

حجت الاسلام و المسلمین گودرزی گفت: شخصیت و قدرت معنوی بالای شهید سلیمانی به نحوی بود که توانست در یکی دو جلسه رئیس جمهور روسیه را قانع کند که در سوریه حضور داشته باشد. شخصیت های سیاسی دنیا از شهادت شهید سلمانی اظهار تاسف کردند و آمریکا را محکوم کردند و نیز در کشور به نحو غیرمنتظره‌ای مردم اعم از متدین و غیرمتدین در مراسم ایشان به صورت میلیونی شرکت کردند و در مخیله قاتلین این سردار نمی‌آمد که از شهادت او امواج زیاد و نامتناهی در جامعه نشر پیدا کند.

وی در ادامه تصریح کرد: به غیر از اخلاص این شهید که پایه خصوصیات اوست، باید به بصیرت ایشان اشاره کرد، هم نسبت به ولایت فقیه و هم نسبت به جغرافیای سیاسی. منظور از بصیرت، شناخت حقیقت و قدرت درک امور است، فردی بصیرت دارد که علی‌رغم مواجهه با مشکلات، پابرجا و استوار باشد و در گیر و دار مشکلات و گرفتاری ها کم نیاورد و سره از ناسره را بشناسد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه با بیان اینکه بصیریت در شخص شهید سلیمانی وجود داشت چه به معنی دل، چه به معنی بینایی چشم و چه به معنی برهان و دلیل، اظهار داشت: چنین شخصی در زمانی که فضا غبارآلود شود، به بیراهه نمی‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین گودرزی با بیان این مطلب که در قرآن کریم به حضرت ابراهیم مثال زده می‌شود که از بصیرت برخوردار بود زیرا حضرت ابراهیم ملکوت آسمان ها و زمین را می‌دانست، به همین دلیل به غفلت نمی افتاد و غفلت زده نمی‌شد، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی هم غفلت زده نشد و می‌توان گفت ایشان یک الگوی شاخص برای هر فرد در تراز انقلاب اسلامی است.

وی در پایان یادآورشد: رهبر معظم انقلاب نکات دقیقی را در رابطه با ایشان گفتند مانند مکتب شهید سلیمانی، اطلاق مکتب به راحتی نیست و ایشان هم به راحتی به زبان جاری نکردند، زیرا در یک مکتب خصوصیات عملی و رفتاری و جوارحی و جوانحی وجود دارد. و ایشان فرمودند حاج قاسم یکی از تربیت یافتگان مکتب امام راحل است و چون پایه مکتب او پایه مکتب امام راحل است و پایه مکتب امام حسین(ع)، در نتیجه قطعا نتیجه‌بخش و اثرگذار است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه:

مقام عبودیت در حضرت زهرا(س) به طور برجسته‌ای تجلی کرده است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در مراسم شهادت حضرت زهراء(س) گفت: مقام عبودیت در حضرت زهرا(س) به طور برجسته‌ای تجلی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین گودرزی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه، در مراسم شهادت حضرت زهراء(سلام‌الله‌علیها) و گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی که به میزبانی مدارس علمیه امام خامنه‌ای و تفسیر و علوم قرآنی حضرت ولی عصر(عج) کرمانشاه برگزار شد، ضمن تسلیت این ایام و با اشاره به آیات و روایات گفت: دیدگاه‌های مختلف در رابطه با خلقت انسان و موجودات وجود دارد و اینکه عالم هستی بیهوده خلق نشده و حکمتی در آن می‌باشد و این عالم و موجودات غایتمندند، لکن می‌توان به یک نظر واحد اشاره کنیم و آن غایت قریب و ابتدایی است که از مضامین برخی از روایات برمی‌آید این است که خود انسان نفعی ببرد و فاعلیت خداوند تام است و قصد و غرض و استکمالی از خلقت انسان ندارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه گفت: غایت قصوی و نهایی از خلقت هستی و انسان، حب ذات خداوند متعال به مخلوقش است که خداوند موجودات را برای خودش خلق کرده و به خودش هم برمی گردد. لکن در این نظر، جای تامل و تفکر هست.

وی در رابطه با هدف خداوند از خلقت، به حدیث "لولاک لما خلقت الافلاک و لو لا علی لما خلقتک و لولا فاطمه لما خلقتکما" اشاره و بیان کرد: هر چند این روایت از لحاظ سندی قابل اعتماد نیست و روات آن بعضا مجهولند، اما از جهت محتوا و تفاصیل با معارف شیعه سازگار است و بعضی از علما شیعه به آن پرداخته‌اند و مضمون آن قابل دفاع است؛ زیرا هدف از خلقت، هدایت انسان‌هاست و معصومان نیز واسطه فیض در هدایت هستند، بنابراین می‌توان گفت که اگر اهل بیت(ع) نبودند، عالم خلق نمی‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین گودرزی، یادآور شد: بر اساس حدیث لولاک، علت اصلی آفرینش هستی را وجود پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیتش(ع) معرفی کرده‌اند. در توضیح این حدیث بیشتر به آیات قرآن استناد شده است. بر این اساس گفته شده طبق آیات قرآن، هدف از خلقت کل عالم، انسان و انجام بهترین عمل است که به بهترین شکل در وجود انسان کامل محقق خواهد شد؛ انسانی که از هرجهت بر تمامی موجودات و آسمان و زمین برتری دارد. انسان کامل نیز کسی نیست جز حضرت محمد(ص). به همین دلیل خداوند در حدیث لولاک او را علت خلقت تمامی آفرینش معرفی می‌کند. طبق این تحلیل خلقت تمام عالم مقدمه ظهور انسان به طور عام و انسان کامل (پیامبر اسلام(ص)) به طور خاص است.

وی ضمن اشاره به تعابیر دیگر از این حدیث در رابطه با خلقت به تعبیر دیگر از این حدیث پرداخت و گفت: به خاطر مقام عبودیت است که اگر مقام عبودیت نبود امامت و نبوت ناقص بود زیرا این دو مقدمه هست برای رسیدن انسان به مقام عبد مطلق که این دو در وجود پیامبر(ص) و امام علی(ع) بود و در حضرت زهرا(س) مقام عبودیت به طور برجسته‌ای تجلی کرده است.

وی در پایان ضمن اشاره به ایام شهادت سردار سلیمانی گفت: مردم هر چه بیشتر شخصیت و خصوصیات شهید سلیمانی را می‌شناسند نقش هدایتگری آن شهید بیشتر می‌شود.

برچسب‌ها